Antalya'da ayıplı mal satan zincir maketin şubesine mühür
Antalya'da ayıplı mal satan zincir maketin şubesine mühür
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç Antalya'da
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç Antalya'da
'Yenidoğan çetesi' lideri Fırat Sarı hakim karşısında
'Yenidoğan çetesi' lideri Fırat Sarı hakim karşısında
Antalya'da demokrasi için sanat
Antalya'da demokrasi için sanat
18 Haziran 2013 Salı - 14:36

Tartışmalı hayat kurtarma sistemi

AB'nde 2015 yılında tüm yeni otomobillere takılması zorunlu hale gelecek eCall sistemi ile trafik kazalarında çok daha fazla can kurtarılması hedefleniyor.

Tartışmalı hayat kurtarma sistemi
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

AB içerisinde, her yıl yaklaşık 30 bin kişi trafik kazasında hayatını kaybediyor. AB Komisyonu"eCall" yani acil arama anlamına gelen "Emergency Call" sistemi ile çok daha fazla hayat kurtarılmasını hedefliyor. 

Bu sistem, bir otomobilin trafik kazası yapması durumunda cep telefonu iletişim ağı üzerinden otomatik olarak 112 acil servisin aranmasını öngörüyor. Sistem, ilk yardım ekiplerine kaza yeri ve kazanın biçimine ilişkin bilgi aktarıyor. Bu sayede trafiğin nadir aktığı bir yolda kaza yapmış ve bilincini kaybetmiş kişilerin yerinin tespit edilmesi hedefleniyor.

"eCall" sistemi, on yıldan da uzun bir süredir planlama aşamasındaydı ancak şimdi AB Komisyonu somut bir adım atarak sistemi hayata geçirecek teknik standartları belirledi. Buna göre; otomobil üreticilerinin yeni araçlara eCall sistemini yerleştirmesi öngörülüyor. Hatta bazı otomobil üreticileri bu uygulamaya başladı bile. Hâlihazırda AB içerisinde trafikteki araçların yüzde 0,7’si eCall sistemi ile donatılmış durumda.

"Her yıl 2500 kişi daha kurtarılabilir"
 
Bu sistem mobil telefon ünitesi, GPS sistemi ve anten bağlantısının yer aldığı bir kutudan oluşuyor. eCall sisteminin bulunduğu araç, trafik kazası yaparsa, sistem otomatik olarak 112’yi arıyor ve araçtaki hoparlör ve mikrofon üzerinden konuşma imkânı sağlıyor. Eğer araç içerindekiler, bilincini kaybetmiş ve konuşamayacak durumda ise sistem, kaza yeri, saati ve araç bilgilerini anında en yakındaki ilk yardım merkezine iletiyor. Sistem, aracın trafik kazası yaptığını, hava yastığının açılması ile anlıyor. İstendiğinde otomatik arama kapatılabiliyor.

Yolda kalan ve bozulan araçlara yardım hizmeti sunan Alman Otomobil Kulübü ADAC de bu uygulamayı destekliyor. ADAC Basın Sözcüsü Deutsche Welle’ye verdiği demecinde şunları kaydetti:
 

"Trafik kazası olduğu andan itibaren her saniye önemlidir. Bu süre zarfında hayat kurtarabilmek için hemen kaza yerinin tespit edilmesi gerekiyor. Eğer kurtarma ekipleri kaza yerine vaktinde ulaşabilir, kazazedeyi bulur, araçtan çıkarıp hastaneye yetiştirebilirse tahminlerimize göre, yılda yaklaşık 2 bin 500 kişinin daha hayatı kurtarılacaktır."

AB Komisyonu, bu sistemin araçlara yerleştirilmesinin yaklaşık 100 euro tutacağını tahmin ediyor. Sistem doğrudan ileri elektronik donanımlı araçlara entegre edildiğinde sadece birkaç euroluk ek masraf çıkarıyor.

Veri güvenliği tartışmaları
Ancak yapılan bir kamuoyu araştırması, birçok araç sahibinin, bu sistemin ileride başka amaçlar için kullanılabileceğine dair bazı çekinceleri bulunduğunu ortaya koyuyor. Zira acil arama sisteminde bağlantı, yurtdışına da açık mobil iletişim ağı üzerinden kurulduğu için, aracın takibe alınmasını da kolaylaştırıyor. Bu araştırmayı yürüten, Köln Sigortacılık Yüksekokulu’ndan Profesör Horst Müller-Peters, şunları kaydediyor:

"Her türlü elektronik bilgi, araç içi bilgisayar sistemine aktarılıyor. Teoride bu bilgiler, bir başka bilgisayar sistemine de iletilebilir. Yani aracın hızı, yeri, araç içinde kaç kişinin bulunduğu, şoförün hız sınırlarına uyup uymadığı, virajı ne hızla aldığı ya da ne kadar çabuk sürat kazandığı gibi bilgiler. Sürücü tamamen şeffaflaşmış oluyor. Şu anda ise sadece araç içinde kalan bu bilgileri, kimse göremiyor."

Gerçi eCall, bu çekinceler de göz önüne alınarak
 "uyuyan bir sistem" olarak planlanıyor. Yani sistem sürekli aktif konumda değil, sadece bir acil durum sinyali aldığında mobil iletişim ağı üzerinden aktif hale geliyor. Ancak yine de bu sistem sayesinde toplanan bilgilerin, başka amaçlarla kullanılması mümkün. Yani gerektiği takdirde cihaz, sürekli çevrimiçi yapılmaya müsait.

"Özellikleri, müşteri belirlemeli"
Profesör Horst Müller-Peters, konuya ilişkin şunları kaydediyor: 

"Örneğin İngiltere’de şöyle bir uygulama var, bu uygulama bazı Avrupa ülkelerinde de başlatılmak üzere. Buna göre, bazı sigorta şirketleri araç bilgilerini kaydediyor ve sürücünün araç kullanış biçimine göre sigorta ücretlerinde indirim yapıyor, özellikle de yeni ehliyet alan sürücüler için. O zaman şöyle bir soru ortaya çıkıyor: Benim verilerimin güvenliği ne kadar önemli? Bunun bana doğrudan getirisi ne olacak?"

Profesör Horst Müller-Peters, veri güvenliği açısından araç sahiplerinin hangi hizmeti almak istediğini kendisinin belirlemesini önemli buluyor. O nedenle Müller-Peters, otomobil üreticilerinin yeni araçlarda acil durumlarda aktif hale gelen temel kullanım dışında sistemin diğer her türlü özelliğini, müşterinin kendisinin belirlemesi gerektiğini kaydediyor. 
 

 
'Polisin müdahale gücünü arttıracağız'
 
Gezi operasyonu başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Google'da en çok müdahale Türkiye'den
Son iki yıllık süreçte Google’da içerik kaldırılması talebinde en hızlı ...
Böyle göğüs görülmedi
Nelson Mandela öldü
Güney Afrika'nın efsane lideri Nelson Mandela hayatını kaybetti.
 
Brezilya bizi taklit etti: Vandallar!
Brezilya'da otobüs, metro ve tren bileti ücretlerinin artışını protesto ...
İşte Başbakan Erdoğan'ın 'Tanımayız' dediği AP kararları
AP, Başbakan Erdoğan'ın 'tanımayız' dediği 'Taksim Gezi Tasarısı'nı oy birliğiyle kabul etti.
Yemekten sonra 'yapabileceğiniz en kötü şey'
Her yemekten sonra 15 dakika yürümenin, yaşlılarda diyabet oluşmasını ...
 
İşiniz saçınıza yansıyor
Bilim insanlarına göre stres saç ağarmasına sebep oluyor. Yapılan araştırmada ...
İtalyan vekillerden Gezi'ye kırmızılı destek
Polisin gazlı müdahalesi sırasında kırmızı elbisesiyle girdiği fotoğraf ...
Facebook ve Twitter şifrelerinizi değiştirin
İnternet ve sosyal ağ kullanımının arttığı dönemlerde, kullanıcıların ...
 
Dursun Gündoğdu
Siyasette bir tornistan hikayesi
YAZARLAR
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Mustafa Kemal'e ceza verilemez
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Robotaksi dönemi
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
İsa Altun
İsa Altun
İban vurgununa dikkat
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva