İstanbul Antalya hattının açılmasıyla ilk kez ülkenin kuzeyden güneye bir demiryolu hattı olacak. İkinci dikey demiryolu ise Samsun’dan başlayarak Malatya üzerinden Adana, Gaziantep ve Mardin’e ulaşacak. Hızlı trenin doğuda gidebileceği tek ve en ücra yer ise Kars olacak. Hızlı tren ile İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük şehirler birbirine bağlanırken Afyon tam kavşak noktasında yer alacak. Türkiye demiryollarının bu yatırım hamlesini TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman bir grup gazeteci ve köşe yazarıyla paylaştı. Marmara Bölgesi ve Türkiye’nin nüfusunun üçte birini yakından ilgilendiren Marmararing, Türkiye’nin demiryolları ile Asya ve Avrupa arasında bir köprü haline getirilmesi, 25 milyar dolara varacak bir projeye Çin’in kredi açmadaki istekliliği konularında açıklamalarda bulundu.
İŞTE DEMİRYOLLARININ 100. YIL VİZYONU
Bu coğrafyada Avrupa ve Asya arasında 75 milyar dolarlık bir navlun bedeli var. Bundan pay almak istiyoruz. Yaptığımız projeler ve Marmaray’ın tamamlanması ile Avrupa’yı Asya’ya bağlamak ve bu coğrafyada oluşan navlundan daha fazla pay almak mümkün olacak.
ABDURRAHMAN YILDIRIM/HT EKONOMİ
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |