Antalya raylı sistem projesinin 1 kilometresi 14.4 milyon liraya mal oluyor. Bu rakam 22,3 kilometre uzunluğundaki İzmir hattında 8.1 milyon, aynı uzunluktaki Eskişehir hattında 4.1 milyon, 13 kilometrelik Samsun hattında 6.4 milyon, 16,5 kilometrelik Kayseri hattında ise 4.3 milyon lira.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın gerçekleştirdiği Antalya raylı sisteminin ikinci etap ihalesi 9 Eylül 2015′te sonuçlandı. 7 firmanın katıldığı ihale 259 milyon 498 bin liralık teklifiyle Makyol İnşaat’ın oldu. Şehir merkezindeki Meydan ile Aksu ilçesindeki EXPO alanını birbirine bağlayacak hat, Antalya Havalimanı’na da raylarla ulaşım sağlayacak. Hattın yaklaşık 16,9 kilometresi hemzemin, 980 metresi aç-kapa ve 214 metresi köprü tipi şeklinde projelendirildi. İhale şartnamesine göre 14 Eylül 2015′te başlayıp 450 gün sürecek çalışmalar 8 Aralık 2016′da tamamlanacak.
İnşaat Mühendisleri Odası’nın (İMO) son yıllarda yaptırılan raylı sistem projeleriyle ilgili yaptığı çalışma ortaya ilginç sonuçlar koydu. Oda, 2012-2015 yılları arasında gerçekleştirilen Antalya, Samsun, İzmir, Eskişehir, Kayseri, Bursa raylı sistem ihalelerini inceledi. İhale bedeli 259 milyon 498 bin 200 TL olan 18 kilometre uzunluğundaki Antalya raylı sisteminin 1 kilometresinin 14 milyon 416 bin liraya mal olduğu tespit edildi. Diğer illerdeki raylı sistemlerin birim maliyeti ise 4.1 milyon ile 13.1 milyon TL arasında değişiyor. Antalya raylı sistemi ile aynı uzunluğa sahip 75 milyon lira ihale bedelli Eskişehir raylı sisteminin 1 kilometresi 4 milyon 166 bin liralık maliyetiyle dikkat çekiyor. 2012 yılında ihale edilen Eskişehir raylı sistemi Antalya’nın neredeyse 3,5 katı daha ucuza ihale edilmiş. 22 kilometre ile daha uzun olan İzmir raylı sistemi, hattın yanı sıra 2 adet deposuyla birlikte Antalya’dan daha ucuza mal oluyor. 182 milyon liraya mal olan İzmir raylı sisteminin 1 kilometre maliyeti 8 milyon 176 bin lira.
İMO Antalya Şube Başkanı Cem Oğuz, diğer illere bakıldığında, Türkiye’nin en pahalı raylı sisteminin Antalya’da yapıldığını söyledi. Kötü zemin ve viyadükler gibi sebeplerin raylı sistemlerin yapım maliyetlerini artırıcı unsurlar olduğuna dikkat çeken Cem Oğuz, Antalya için bunların söz konusu olmadığını belirterek, “Ben bakıyorum dümdüz bir zemin. 3 tane küçük köprü var. Onlar da maliyeti artırıcı değil. Maliyet artırıcı bir şey yok yani.” diye konuştu. (Sözcü)