RİXOS Otelleri'nin yeni nesil eğlence destinasyonlarının ilk halkası The Land of Legends Theme Park'ın otel ve su parkının olduğu bölümler bugün medya mensuplarına gezdirildi. Otel, temalı park, alışveriş üniteleri, su parkından çok daha fazlasını içinde barındıran The Land of Legends Theme Park'ın tüm etapları tamamladığında 4 milyar liralık bir yatırım olacak.
Proje için Rixos Oteller Zinciri, dünyanın en büyük gayrimenkul geliştirme şirketlerinden Emaar Gayrimenkul PJSC ile stratejik ortaklık yaptı. Ortadoğu, Kuzey Afrika, Hint Yarımadası, Güney Asya, ABD ve Avrupa gibi dünyanın önemli pazarlarında birçok global ölçekli projede imzası bulunan, dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa ve dünyanın en büyük alışveriş ve eğlence merkezi The Dubai Mall'ın lokomotif projeleri arasında yer alan Emaar'ın, alışveriş merkezleri ve perakende satış mağazaları sektöründeki deneyimiyle alışveriş ünitelerinin yönetimi konusunda projeye yeni bir boyut kazandırması hedefleniyor.
Bir tatilin her yönünün harmanlandığı konsept olarak hayata geçirilen The Land of Legends Theme Park, etkileyici mimarisi ve 'eğlence dünyasının dahisi' olarak bilinen Franco Dragone'nin yaratıcılığıyla yepyeni bir eğlence konseptinin öncülüğünü yapma iddiası taşıyor. 2000 yılında gösteri dünyasının yaratıcı ismi Franco Dragone tarafından Belçika'da kurulan Dragone Productions'un Las Vegas, Macau, Paris, Wuhan, Dubai ve Rusya'da gerçekleştirdiği gösteriler, 100 milyondan fazla kişi tarafından izlendi. Özellikle su temalı tiyatral gösteriler konusunda dünyaca ünlü Dragone Productions'ın kurucusu ve sanat yönetmeni Franco Dragone, eğlence dünyasının ihtişamını Land of Legends Theme Park'la Türkiye'ye taşıyacak.
KATMA DEĞERİ YÜKSEK BİR PROJE
Türkiye turizmine katma değeri yüksek bir proje kazandırdıklarını söyleyen Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, "The Land of Legends Theme Park, hayata geçireceğimiz yeni nesil eğlence destinasyonlarının ilk halkası. Bu proje ile sadece bir otel, temalı park, alışveriş üniteleri, su parkı değil, hepsinin ötesinde yeni bir destinasyon oluşturuyoruz" dedi.
Projenin Antalya'nın zengin ürün çeşitliliğine yeni bir renk getireceğini belirten Tamince, şunları söyledi:
"Bu projeyi hayata geçirmekteki amacımız, ülkemizi ve yakın coğrafyamızı kapsayan bölgede yaşayan yaklaşık 3 milyar insanın eğlence ve tatil kararlarını verirken ilk tercihleri arasında yer almaktır. İlk etabını temmuzda açacağımız yatırımımızın maliyeti 1.5 milyar lirayı bulacak. Projenin tüm etaplarını tamamladığımızda 4 milyar TL'lik bir yatırım öngörüyoruz. Burada önemli olan noktalardan biri de, inşai yatırımın yanı sıra, pek çok yeni özelliği barındıran The Land of Legends'ta teknolojiye, şovlara, sahne ve görsel sanat tasarımına yaptığımız yatırımlardır. Ülkemizin dününe ne kadar güvendiysek, geleceğine daha da fazla güveniyoruz. Çok doğru bir iş yaptığımıza inanıyoruz ve bundan sonraki süreçte de yepyeni konseptlerle ülke turizmine değer katmaya devam edeceğiz."
ÇOCUKLARA ÖZEL TASARLANMIŞ İLK OTEL
Otel, temalı park, alışveriş üniteleri, su parkından çok daha fazlasını içine alan projede yer alan Kingdom Otel, Türkiye'nin çocuklara özel tasarlanmış ilk oteli olacak. 401 oda 1100 yatağın bulunduğu otelde odalar, The Land of Legends Theme Park'taki deneyimler için ilham kaynağı olan masalları yansıtmak üzere özel olarak tasarlandı. Tüm misafir odaları ve süitlerde farklı konseptlerin yanı sıra, Play Station'lar ve çift ekranlı LED TV'ler gibi modern hayatın kolaylıkları ve eğlence imkanları da yer aldı.
The Land of Legends Theme Park'ta beyaz kumsallar ve rüzgarda sallanan palmiye ağaçlarıyla yaratılan özel tropik bir ada yer alıyor. Çılgın nehir, su kaydırakları ve temalı havuzlar suya dalmak için mükemmel bir ortam sunarken, adrenalin düşkünleri için sörf havuzu, dalga havuzları ve Typhoon Coaster sonu gelmeyen maceralar sunuyor. Suda rayların üzerinde başlayan yolculuk 43 metre yüksekliğe ulaşıyor ve saatte 86 kilometre hızla 525 metre kadar virajlı kıvrımlarla devam ediyor.
KİNGDOM'A 'OTEL' ADI KONULMADI
Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, 1 Temmuz'da kapılarını açacak The Land of Legends Theme Park lansmanının ardından basın toplantısı düzenledi. Basın toplantısı, temalı park içinde 401 odaya sahip Türkiye'nin ilk çocuk konseptli oteli 'Kingdom'da gerçekleşti. Tamince, 1100 yatak kapasitesine sahip Kingdom'ı otel olarak isimlendirmeyi tercih etmediklerini belirterek, buna alışmanın herkes için biraz zaman alacağını söyledi.
Türkiye'nin son 1 yıldır, özellikle turizmde belli sıkıntılar yaşadığını belirten Tamince, son 3- 4 aydır ziyaretçi sayısında inişler olduğunu ve sezonun istendiği gibi gitmediğini söyledi. Bu ortamda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Kremlin'e yazdığı mektuba verilen cevabı olumsuz görmediğini aktaran Tamince, “Bu konuda mayıs ayı bu işin dibini göreceğimiz yerdi. En kötüsünü öyle yaşadık. Siyasi anlamda iki ülkenin bunu sürdürmesi mümkün değil. Birbirimize çok fazla ihtiyacımız var. Temennim, çok kısa sürede çözülür" diye konuştu.
Ancak tüm bunlara rağmen devasa ve çok önemli bir yatırım arifesinde olduklarını belirten Tamince, şunları söyledi:
“Ülkemizin dününe ne kadar çok güveniyorsak, bugüne ve yarına daha fazla güveniyoruz. Antalya'nın turizm potansiyeline inancımızı kaybetmedik. Gün geçtikçe bu inancımız adeta katlanarak büyüdü ve devam etti. 80 milyona yakın nüfusu olan, ciddi bir genç nüfusa sahip olan, stratejik ve jeopolitik anlamda çok önemli bir lokasyona sahip olan bir ülkenin vatandaşlarıyız. Bu ülkenin ne kadar önemli bir stratejik noktada olduğunu çok daha net görüyoruz. Dolayısıyla bazı sezonlar sıkıntılar yaşayabiliriz. Turizmde inişler çıkışlar olabilir. Bu her sektörde oluyor. Turizm sektöründen çok daha fazla sıkıntılı sektörler oluyor, olmaya da devam edecektir. Son 15 yıldır Türkiye'de turizm sektörü çok büyük ivmelerle büyüdü. Sadece gelişlerde ziyaretçi sayılarında değil, kalite ve nicelikte de çok büyük sıçramalar yaptık."
BELEK DÜNYANIN GÖZDESİ HALİNE GELDİ
Bunun en somut örneğinin The Land of Legends Theme Park'ın hayata geçirildiği Belek bölgesi olduğunu kaydeden Tamince, 15 yıl önce birkaç tesisle kurgulanmaya çalışılan bölgenin artık dünyanın gözdesi haline geldiğini söyledi. Bunun Kasım ayında gerçekleşen G-20 Liderler Zirvesi'nde çok net görüldüğünü belirten Tamince, “Antalya'da misafir ettiğimiz dünya liderlerinin ortak görüşü, 'Bizim hayatımızı zorlaştırdınız. Türkiye kadar iyi ev sahipliği yapabilir miyiz?' dediler. Bunun nedeni de sahip olduğumuz turizm ürünü, sahip olduğumuz altyapı. Bu zenginlik, sahip olduğumuz dinamizm kalıcı olandır" dedi. Tamince, Rixos Grubu ve ortaklarının bu potansiyeli gördükçe turizm geleceğine inancının artarak devam ettiğini, çok önemli projeleri geliştirdiklerini ve geliştirmeye devam edeceklerini aktardı.
ÖZGÜN BİR PROJE GERÇEKLEŞTİRMEYE ÇALIŞIYORUZ
Antalya'nın çök önemli turizm ürünlerine sahip olduğuna dikkat çeken Tamince, The Land of Legends Theme Park'ın ortaya çıkışını şöyle anlattı:
“Hep beraber şunu arzu ediyorduk, 'Eğlence, alışveriş, şovlar, eğlence dünyası, bir bakıma adrenalini yükselten parklarla acaba bir destinasyon, merkez meydana getirebilir miyiz? Böyle bir şey yapalım ki insanlar ülkelerinden, binlerce kilometre öteden bir de bunun için gelsinler. Bu ülkenin denizine, doğasına, tarihine gelen çok ziyaretçimiz var ama, bu yeni geliştirdiğimiz ürün yeni bir değer, fark olabilir mi?' Bunun arayışı içinde olduk. Bunu tasarlarken de dünyanın çok farklı ülkelerinden, çok farklı tecrübelere sahip insanlarla, firmalarla çalışarak bunu tasarladık. Amacımız bu projeden dolayı ülkemize, bölgemize gelişleri artırmak. Kopyalayarak değil özgün bir proje gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Çok zor bir proje, bariyer var önümüzde rakipler çok güçlü."
Bunu yaparken yatırımların kimlerle yapılacağı konusuna çok önem verdiklerini aktaran Tamince, bu konuda dünyada iki firmanın ön plana çıktığını söyledi. Dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa ve dünyanın en büyük alışveriş ve eğlence merkezi The Dubai Mall'ın lokomotif projeleri arasında yer alan ve bir merkezine sadece 82 milyon ziyaretçi getirebilen Emaar ve yaptığı şovlarla 100 milyonun üzerinde kişiye ulaşan Franco Dragone'yle ortaklık kurduklarını belirten Tamince, “Ortaklarımızla beraber ortaya çok başarılı bir konsept ortaya koyarak, 2- 3 yıl içinde dünyanın çok önemli merkezlerinden biri haline gelmek istiyoruz" dedi.
3 MİLYAR İNSANI BU MERKEZE GETİRMEYE GAYRET EDECEĞİZ
Antalya'ya 5 saatlik uçuş mesafesi içinde 3 milyar insan yaşadığını belirten Tamince, “Bu 3 milyar insan, şöyle bir tercihle karşı karşıya kalmalı; 'Orlando'ya mı uçmalıyım, The Land of Legends'a mı gitmeliyim?' The Land of Legends'ı bu kadar güçlü bir marka olarak, bu kadar güçlü bir merkez olarak konumlandırmak istiyoruz" diye konuştu. Projenin sadece kurduğu ortaklık yapısı içinde değil, yüzlerce otel yatırımının bulunduğu bölge için anlamlı olduğuna dikkat çeken Tamince, “Desteklerini de çok net gördük. Güvenlerini çok net hissettik. Onlarla beraber 3 milyar insanı bu merkeze getirmeye gayret edeceğiz" dedi.
The Land of Legends'in 1 Temmuz itibariyle hizmete açılacağını, ancak projenin statik yapıda değil, 2019'a kadar devam eden bir inşa sürecini yaşayacağını belirten Tamince, bunun aynı zamanda parkı her yıl ziyaret edilebilir kılacağını söyledi. Projenin açılan haliyle 1 milyar 500 bin TL'lik yatırım olduğunu, tamamlandığında yatırım bütçesinin 4 milyar TL'yi bulacağını belirten Tamince, projenin 30 farklı milletten 1000 kişilik istihdam yarattığını da sözlerine ekledi. Tamince, The Land of Legends'in proje aşamasıyla 30 aylık süreçte tamamlandığını söyledi.
EĞLENCE PARKINA 3 MİLYON ZİYARETÇİ HEDEFİ
The Land of Legends Theme Park'ın Kingdom, alışveriş merkezi ve eğlence parkı olmak üzere 3 bölümden oluştuğunu aktaran Tamince, içinde aynı zamanda kanalın da yer alacağı alışveriş merkezi bölgesinin ücretsiz gezilebileceğini söyledi. Kingdom'da konaklamanın yarım pansiyon olmak üzere 250- 300 lira civarında olduğunu belirten Tamince, eğlence parkının giriş ücretinin ise 130 TL olarak belirlendiğini aktardı. 2018 yılı itibariyle ücretsiz gezilebilen alışveriş merkezi bölgesinde 15 milyon ve içinde Ortadoğu pazarına yönelik belli günlerde sadece kadınların kullanacağı, dışarıdan görülmeyen 'Secret Lagoon' adlı özel bir bölümün de yer aldığı eğlence parkına ise 3 milyon ziyaretçi beklediklerini aktaran Tamince, şu an ilginin çok tatmin edici olduğunu söyledi.
Emre BAYLAN/ANTALYA, (DHA) -