Günümüzde markaların sosyal medyadaki kimliğini oluşturan en büyük etken video ve sosyal medya post tasarımlarıdır. İnsanların kişisel yaşamlarını ve içeriklerini paylaştıkları, firmaların markalarını tanıttıkları sosyal medya platformunda iyi bir post dikkat çekmektedir. Bu sebeple de yenilikçi olmalı ve markayı kesinlikle en iyi şekilde tanıtmalıdır. Özellikle Instagram gibi herkesin her gün kullandığı bir ortamda doğru tanıtımla büyük işler başarılabilmektedir. Bunun yanı sıra günümüzde meslek hâline gelen post tasarımcılığından yararlanılmaktadır. Postlar konusunda titiz ve özenli davranan her marka bugün oldukça iyi konumlarda yer almaktadır. Fakat bu durum, yeni ortaya çıkan markalar için bir geç kalmışlık demek değildir. Yeni markalar da doğru strateji ve yenilikçi hareketlerle teknoloji dünyasının içinde yer almaktadır. Tabi post tasarımı konusunda dikkat edilmesi gereken noktalara da dikkat etmek gerekir.
Sosyal Medyanın Geçmişi
İlk sosyal medya, 1990'lı yılların son dönemlerinde kurulmuştur. O günden itibaren dünyada hızlı bir şekilde yükselen sosyal medya kullanımı, yeni sistemlerin de ortaya çıkmasını sağlamıştır. Özellikle son 10 yıla bakıldığında sosyal medya kullanımının tüm dünyada arttığı görünmektedir. İnsanların çoğunlukla günlük yaşamlarını, kişisel fikirlerini ve bloglarını paylaşmaları neticesinde ilgi çekici bir yer hâline gelmiştir. Firmalar açısından bakıldığında da onlar için de oldukça geniş bir kitleye hitap etmesini sağlayan bir ortamdır. Sosyal medya şu an genç yaşlı demeden her yaş grubundan insan tarafından kullanılmaktadır. Platformda her insanın zevkine, ihtiyacına göre post paylaşımlarının olması uygulamaların kullanım oranının artmasındaki en önemli etkendir. Sosyal medya post paylaşımı ne kadar etkili, görsellik olarak çekici olursa o kadar kişi beğenmekte ve sayfa o kadar etkileşim almaktadır. Bu da hesap sahipleri için oldukça önemli bir kriterdir. Çünkü beğenilen ve etkileşim alan bir sosyal medya hesabı, daha çok kişiye ulaşabilmektedir.
Post Tasarımı Nedir?
Sosyal medya postları, birbirinden farklı sosyal platformda günlük ya da belirli zaman dilimlerinde paylaşılan görsellerdir. Post tasarımı ise sayfa sahibi ya da bu meslekle ilgilenen kişilerce görsellerin hazırlanma sürecidir. Post tasarımı sayfa ile alakalı ve sayfanın gelişimine katkı sağlayacak şekilde olmalıdır. Post tasarımı içerisinde postta verilmek istenen mesaja dair görseller, videolar ve metinler yer alır.
Sosyal Medya Post Tasarımında Nelere Dikkat Edilmeli?
Sosyal medyaya dair belirli bir strateji oluşturulması markanın başarılı olması için önemlidir. Her gün düzensiz ve alakasız postların atılmasının hiçbir faydası olmayacaktır. Aksine daha çok zararı olabilir. Her post belirli bir zaman dilimi ile sayfanın tanıtımı, insanların ihtiyaçlarına göre, verdikleri hizmet ile alakalı olmalıdır. İster yeni kurulmuş bir marka olun ister yıllardır emek verdiğiniz firmanızı sosyal medyada tanıtmak isteyin, post tasarımı önemlidir. Sosyal medyada post tasarımı bir sayfanın hızlı ve doğru adımlarla gelişimi için en mühim noktadır. Bol etkileşimli, yükselen bir sayfa olabilmek ilginç ve çarpıcı post paylaşımları ile mümkündür.
Kimliğini doğru yansıtmak isteyen kişisel ya da firma hesapları post tasarımlarında kimi zaman hataya düşebilmektedir. Ne var ki emin adımlarla ilerleyip en doğru tarzı yakaladıkları anda hızlıca yükselişe geçmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken ne gibi konular vardır?
İster kişisel blog ister bir marka olsun, net bir profil çizilmelidir.
Postlar verilen hizmeti yansıtmalıdır. Eğitim, tatil, aile ve çocuk, sanat, yemek vb.
Doğru, öz ve net bir biyografi sunulmalıdır.
Canva ve Pinterest gibi sosyal medya kaynaklarından post önerileri izlenmelidir.
Temaya en uygun postun fotoğraf ya da video mu olduğu kararlaştırılmalıdır.
Postlarda mutlaka dikkat çekici illüstrasyonlar, görseller ve müzikler kullanılmalıdır.
Gerekli görüldüğü noktada efektler de kullanılarak benzersiz bir post tasarlamak mümkündür.
Sosyal Medya Postu Hazırlarken Bütçe Önemli Midir?
Sosyal medyada etkileşimi ve takipçi sayısını arttıran, sayfanın ilgi alanlarını tam anlamı ile yansıtan bir post hazırlamak elbette kolay bir iş değildir. Oldukça zevkli ve heyecanlı bir süreçtir ama muhakkak zorluklara da sahiptir. Pratikler ile birlikte zamanla daha kolay hâle de gelebilir. Büyük markalar, kendilerine ait ekipler kurarak bu süreci yürütmektedir. Her türlü uygulamadan ve web sitelerinden yararlanarak gündemi takip ederler. Bu sayede hedef kitlenin ilgisini çekecek ve etkileşime açık post tasarlamaları hazırlayabilirler. Fakat özellikle yeni gelişmekte olan sayfaların bu tarz imkânı olmayabilir. Bu da post hazırlamada bütçe konusunu ortaya çıkarmaktadır.
Bütçenin önemli olup olmadığı konusunda net cevap vermek gerekirse tabi ki önemlidir. Bütçe ne kadar artarsa o kadar iyi işler çıkarılabilir. Burada önemli olan düşük bütçelerle işe başlamaktır. Sayfanın hedef kitlesi elde edilene kadar ufak çalışmalar yapılabilir. İşlemlerin çoğu sayfa sahibi tarafından yapılacaksa elbette bütçe giderek düşecektir ancak küçük ölçekte tasarım ekipleri ile işe başlanacaksa gerçekten yaratıcı fikirler olduğu sürece belli bir miktar arttırmak gerekebilir. Elbette sayfa büyüdüğü gibi bütçe de büyüyecektir. Buradaki kilit nokta tasarımla kim veya kimlerin uğraşacağıdır. Acele etmeden de doğru postlar paylaşarak sayfanın gelişiyor olduğu unutulmamalıdır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |