ANTALYA'da, Ali Karakuş adlı vatandaşın işyerine 1 aylık tüketim bedeli olarak 36 bin 91 lira, başka bir işyeri sahibi Nail Şimşek de arka arkaya 42 bin, 92 bin ve 94 bin lira gelen elektrik faturalarına tepki gösterdi. Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş. (AKEDAŞ) Genel Müdürü Osman Hondu, çoğunluğu yeni göreve başlayan personelin sayaçta yanlış okuma yapması nedeniyle oluşan hatalı faturaların, abonelerin müracaat etmesi halinde düzeltildiğini söyledi.
1 AYDA 36 BİN TL
Antalya'da son aylarda AKEDAŞ tarafından bazı abonelere yüksek ücretli elektrik faturası gönderilmesi tepkiye yol açtı. Muratpaşa İlçesi Ali Çetinkaya Caddesi'nde bir apartmanın birinci katındaki yabancılara vize, pasaport, oturma izni gibi konularda danışmanlık hizmeti veren işyeri sahibi Ali Karakuş, posta kutusundaki elektrik faturasının miktarını görünce şaşkınlığa uğradı. AKEDAŞ tarafından Karakuş'a, 1 aylık elektrik tüketim bedeli olarak 36 bin 91 lira fatura çıkarılmıştı. Günlük ortalama 3226,839 kwh elektrik tüketimi yapıldığı belirtilen faturaya tepki gösteren Karakuş, elektrik sayacının yeniden okunarak düzeltilmesini talep etti. İşyerine önceki aylarda 30-40 lira arasında elektrik faturası geldiğini anlatan Karakuş, kendisi gibi çok sayıda vatandaşa da yüksek ücretli fatura gönderildiğini öne sürdü.
ÜÇ AY BOYUNCA YÜKSEK FATURA
Kızılsaray Mahallesi'nde bir telefon santral sisteminin satış ve servis hizmeti veren işyeri sahibi Nail Şimşek de Ekim ayında elektrik aboneliği babası adına kayıtlı dükkanına, 42 bin 300 lira fatura geldiğini anlattı. AKEDAŞ'a yaptığı itiraz sonrası yetkililerin elektrik sayacını kontrol ederek bozuk olduğunu belirtmeleri üzerine sayacın değiştirildiğini ifade eden Şimşek, Kasım ayında da işyerine 92 bin 400 lira fatura gönderildiğini aktardı. Faturaya tekrar itiraz etmesi üzerine borcunun sıfırlandığını ancak Aralık ayında bu kez 94 bin 600 lira fatura geldiğini belirten Şimşek, 12 Aralık'ta işyerinin elektriğinin usulsüz ve kaçak kullanım gerekçesiyle kesildiğini söyledi.
ELEKTRONİK CİHAZLAR BOZULDU
AKEDAŞ'a itirazı üzerine elektriğin kesildiği gün yetkililer tarafından tekrar açıldığını anlatan Nail Şimşek, sayaçta yapılan yanlışlık nedeniyle iş yerindeki 2 klima, bilgisayar ile yazıcının arızalandığını savundu. İşyerindeki elektronik cihazların arızalandığını AKEDAŞ'a bildirmesi üzerine gelen yetkililerin sayacı kontrol ettiğini ve faz sırasının yanlış bağlandığının tespit edilerek düzeltildiği yönünde rapor hazırladığını belirten Şimşek, "İşlerim aksadı. Sürekli gidiyorum, müracaat edecek yetkili bulmakta zorlanıyorum. Bozulan cihazlarımın tamir masrafının karşılanması için de müracaat ettim. Masrafım karşılanmalı" diye konuştu.
ARALIK AYINDA İKİ FATURA
Şimşek, her üç aya ait faturaya yaptığı itiraz üzerine faturalarda belirtilen elektrik borcunun sıfırlandığını, TEDAŞ'ın internet sitesinden yaptığı borç sorgulamada ise Aralık ayına ait 345,20 lira ile 318,40 lira ödenmesi gereken 2 adet fatura göründüğünü ifade etti. Faturaların önceki aylarda gelenlere oranla fazla olmasından yakınan Şimşek, benzer sorunları tekrar yaşamak istemediğini dile getirdi.
'PERSONEL HATASI'
Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Osman Hondu, elektrik sayaçlarındaki endeksleri girerek fatura yapmaya yarayan taşınabilir bilgisayarı (endeksör) kullanan personelin çoğunluğunun göreve yeni başlamasından dolayı hataların yaşanabildiğini söyledi. Personelin endeksöre sayaçtaki sayıyı yazarken bir rakamın yanlış girmesi sonucu faturadaki tüketim bedelinde yanlışlık oluştuğunu aktaran Hondu, vatandaşların müracaat etmesi halinde sayacı tekrar kontrol edip faturayı düzelttiklerini açıkladı.
'HATA ORANI 10 BİNDE 1'
Antalya'da 1 milyon 300 bin civarında abonenin bulunduğunu ve hatalı fatura oranının 10 binde 1 civarında olduğunu aktaran Hondu, personelin faturadaki hatayı fark etmesi halinde aboneye teslim etmediğini, hata düzeltildikten sonra aboneye gönderildiğini dile getirdi. Hondu, "Okuma hatası, vatandaşın müracaat etmesi halinde düzeltiliyor. Yeni elemanlar hata yapıyor. Çok az miktarda yanlış fatura var, 10 binde bir seviyesinde. Faturasına itiraz eden vatandaş müracaat etmeli" dedi.
Tolga YILDIRIM/ANTALYA, (DHA)