Peki, gelecek nesil iş kavramı, e-ticaret ve sosyal medya için önemli olan ve ümit verici olduğu düşünülen oyunlaştırma nedir?
Oyunlaştırma nedir? Sorusuna verilebilecek en spesifik cevap şudur: Dijital oyun tasarım tekniklerini kullanarak oyun dışı elemanlarda, özellikle iş dünyasında oyunlarda kullanılan ödüllendirme sistemlerini ve yarışma unsurlarını dahil etmek ve etkileşimli ve çekici hale getirmektir.
İnsanların oyun oynamayı sevdiği herkes tarafından kabul edilen bir gerçektir. Öyle ki, oyun oynama istatistikleri, birçok insanın işyerinde geçirdiği haftalık süreden daha fazla ve iş dünyasını bu pazarın etkili kullanımlarını keşfetmeye itti. Ve araştırma sonucunda oyunlaştırmanın duyguları ve aktif hormonları tetiklediği ortaya çıktı. Bu hareket o kadar güçlü ki, düşüncelerimizi ve davranışlarımızı etkiler ve bir motivasyon kaynağı yaratır. Başka bir deyişle, basitçe ifade edersek, eğlenceli ve çekici hale getirir ve iş akışını hızlandırır.
Oyunlaştırma tüm dünyada yeni bir kavram ve özellikle gamification Turkey daha da yeni. Türkiye’de dijital pazarlama faaliyetlerine daha yakından baktığımızda, bu alanın gamification Turkey en güncel kullanım alanı olduğunu görüyoruz. İnternetin gelişmesiyle birlikte, tüm bu alanlar daha erişilebilir hale geldi. Sosyal kanallar ve diğer tüm platformlar artık kampanyaların daha hedefli ve sonuç olarak daha uygun maliyetli olmasını sağlamıştır.
Markalar, gamification Turkey faaliyetlerinin etkilerini net bir şekilde ölçemese de, oyunlaştırma yoluyla yapılan sponsorluk anlaşmaları ve markalar için özel oyunların oluşturulması gibi parametreler, oyunlaştırma alanının yatırım yapılabilecek ve gelecekteki potansiyel bir alan olduğunu göstermektedir.
Bu süreci en başından itibaren düşünürsek, animasyon tabanlı oyunlarda kanallara dayalı oyunlaştırmanın ilk örnekleri görülmüştür. Sosyal ağlardaki gelişim süreci çok geç ilerledikçe, oyunlaştırma süreci hem yazılım hem de bağlam açısından oraya sıçradı. Markalar, kendi oyunlaştırma stratejilerini oluştururlar, “mücadele” mantığıyla oyunlaştırma fikirleri oluştururlar ve oyunlaştırma mantığını online ortamın sistematiğine yerleştirmektedirler.
Bilimsel araştırmalarla kanıtlanmış olduğu gibi, bir süredir yayınlanan iş dünyası ve kişisel gelişim kitapları ile de vurgulanmıştır ve geleneksel motivasyon unsurlarının günümüz dünyasında geçerli olmadığı anlaşılmıştır. Herhangi bir öğenin oyunlaştırılması, ona karşı algıyı değiştirerek, daha çekici bir iç tetikleyici oluşturur
Detaylı bilgi için; https://www.gaminginturkey.com/en/gamfed-international-gamification-confederation-conference-turkey
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |