Dünya gazetesi yazarı Kerim Ülker, Yıldız Holding’in hisse satışının ayrıntılarını bugünkü yazısında anlattı.
Kerim Ülker, “Ülker Ailesi'nin yönettiği Yıldız Holding son 10 yılın en önemli atılımlarını yapan Türk şirket oldu” diyerek şöyle devam etti:
“Aralarında Godiva, DeMet's Candy, United Biscuits gibi atıştırmalık ve şekerleme alanında onlarca markayı barındıran firmaları bünyesine katan Yıldız Holding, bu 10 yıldaki hareketiyle bir anlamda bölgeselden küresel olma yolunda önemli bir adım attı. Son günlerde yapılandırma ile gündeme gelen Yıldız Holding, bir yandan da odak sektörler belirleyerek bağlı bir çok şirketi de vitrine çıkardı. Perakende ve atıştırmalık sektörüne odaklanan Yıldız Holding gazlı içecekten süt ürünlerine bir çok alanda faaliyetini de sattı. İşte bu satış sürecine şimdi de sektörünün öncü üreticilerinden olan Aktül Kağıt da ekleniyor. Bilindiği üzere 2011 yılında temeli atılan Sakarya'daki 140 bin metrekarelik alanda üretim yapan Aktül Kağıt, hijyenik ürünler anlamında önemli bir firma. 7 yılda toplam 400 milyon liranın üzerinde yatırım yapılan Aktül'de Yıldız Holding, yüzde 33 paya sahipti. Aktül'ün geri kalanı ise Topbaş Ailesi'ndeydi. Komili Konfor, Komili Yuvam gibi tuvalet kağıdı, kağıt havlu, mendil, peçete üretimi gerçekleştiren Aktül, bir çok market zinciri için de private label adı verilen markalı ürün üretimi de gerçekleştiriyordu. Ayrıca Komili Profesyonel markasıyla jumbo bobin üretimi de yapan şirkette Yıldız Holding, kalan hisselerini vitrine çıkarmıştı.”
ECZACIBAŞI GRUBU DA İSTEDİ
“Edindiğim bilgilere göre kısa sürede yaklaşık 1 milyar liralık bir değere ulaşan şirketteki Yıldız Holding'in payına önce Eczacıbaşı Grubu talip oldu, son anda bu süreç sona erdi” diyen Kerim Ülker yazısını şöyle sonlandırdı:
“Şirketteki son kalan Yıldız Holding payını BİM ve hissedarları Mustafa Latif Topbaş, Ahmet Arif Topbaş ve Tahir Pazarlama aldı. Yine edindiğim bilgilere göre Yıldız Holding, bu satışla elde ettiği gelirin bir kısmını sendikasyon kredilerinin kapanmasına, bir kısmını da atıştırmalık ve perakende gibi ana işlerin büyümesine, yeni marka oluşturmasına yani yatırıma harcayacak. Yıldız Holding, dünyanın en büyük 3 bisküvi üreticisinden biri. Çikolata ve diğer atıştırmalık ürünlerde de küresel olma yolunda adımlarına devam ediyor. Bu bazen satın alma ile bazen de elindekini satmakla oluyor. Birçok yan sektörden çıkarak odaklanma projesine girmek bunun en başarılı yolu olarak görünüyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |