Dokuma Park’taki Antalya Bilim Merkezi’nin matematik atölyesine gelen öğrenciler, okullarında olmayan yöntemlerle eğlenceli çalışmalarla bu derse olan önyargılarından arınıyor. İlkokul, ortaokul ve lise düzeyine farklı konularda beyin cimnastiği yaptıran matematik oyunları oynayan çocuklar, okullarındaki dersler zorlaştıkça bu dersi yapamayacakları endişelerinden kurtularak evlerine dönüyor.
ZEKA OYUNLARIYLA BEYİN CİMNASTİĞİ
İlkokula geometrik şekiller ve çeşitli sayılarla ilgili etkinlikler, ortaokula asal sayılar, origami, devre kurmayla ilgili matematik, liselilere de sudoku benzeri oyunlar, sihirli kare, akıllı zeka oyunları yaptırılıyor. Kendi Pisagor teoremlerini oluşturmak gibi akıl ve zeka oyunlarıyla beyin cimnastiği yapıyorlar. Lise düzeyinde öğretilen Pascal üçgeni gibi konular, ortaokul düzeyine basitleştirilmiş şekilde sunuluyor.
MANTIĞI ANLAYINCA ÖZGÜVENLERİ OLUŞUYOR
Okuldaki müfredattan kopmadan, öğrencilerin gördükleri derslerin derinlerine indikleri ve ilk kez görecekleri eğitimi verdiklerini belirten atölye lideri Duygu Ecem, matematiğe karşı ön yargıyı kırmak isteyenlerin geldiğini söyledi. Her çocuk matematiği severek eğitime başladığını belirten Ecem, “Sonrasında yaşı büyüyüp dersler zorlaşınca, bir de okul, arkadaşları ve öğretmen faktörü de olumsuzlaşırsa etkileniyorlar. Seçtikleri mesleklerde matematiğin ne kadar önemli olduğunu anlatıyorum. Matematiğin mutfağına girdiği ve mantığını anladıkları zaman kendilerine olan güvenleri geri geliyor. Bu önyargıyı burada kırıyoruz. Öğrenciler buradan eğlenerek çıkıyor’ diye konuştu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |