İngiliz turistlerin İspanya’ya yönlendirildiğini belirten TURSAB Marmaris Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ, bu kaybın telafi edilmesi için başka pazarlara yönelmek gerektiğini söyledi.
Geçen yıl başta İngiltere başta olmak üzere çeşitli ülkelerden 1.5 milyon turisti ağırlayan Marmarisli turizmciler, bu yıldaki bağlantıların bu rakamın altında kaldığını açıkladı.
TURSAB Marmaris Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ, İngiltere’deki World Travel Market, Hollanda’daki Utrecht ve Berlin’deki Turizm Fuarları’nda, özellikle İngiliz turistlerin tur operatörleri tarafından İspanya’ya yönlendirildiğinin ve kaybın yüzde 20’lere kadar çıktığının gözler önüne serildiğini söyledi. Özbozdağ, İngiliz turistteki azalmanın önemli faktörünün de ekonomik krizdeki belirsizlik olduğunu belirtti.
Buna karşın başka bazı ülkelerden turist artışı beklediklerini ifade eden Özbozdağ, şöyle dedi:
"Özellikle Hollanda’da yüzde 15 artış var. Rusya beklentisi de yüzde 15-20 civarında. Ancak, bu artışlar İngiliz pazarındaki kaybı karşılamaz. Geçen yılkı rakamları yakalamak için strateji belirlemek gerekli. Bunun için daha fazla tanıtım ve son dakika müşterilerini kapmak şart. İngiliz turisti kapan İspanya’nın Avrupa topluluğu içinde olması bir avantaj. Mısır iptallerini de en fazla kapan ülke İspanya oldu. Mısır açısından bizim pek kazancımız yok. İspanya bizden daha atak ve çabuk davrandı. Geçen yıl 1.5 milyon turist gelmişti. Bu yılki gidişat şu an için bunun altında gözüküyor. İngiliz pazarındaki gerilemeyi önlemek için ilk yapılacak şey potansiyeli korumak. İkinci iş ise müşteri segmentini çoğaltarak farklı pazarlara yönelmek."
Yeni müşteri potansiyeli arayışına girmek gerektiğine dikkat çeken çeken Özbozdağ, İskandinav, Doğu ve Orta Avrupa’ya yönelmenin şart olduğunu belirtirken, şöyle dedi:
"İskandinav ülkeleri eskiden Türkiye'yi tercih ederdi. Bunu geri kazanmalıyız. İsviçre ve Fransa’nın hiç uçağı yok. İspanyollar da hiç gelmiyor. Arap ülkelerinden talep var. Bunu ölü sezonlara da yaymak gerekir. Bunun için yapılacak şey varlıklarımızı, görülmeyenleri özellikle ön plana çıkararak turizmi çeşitlendirmektir. Görülmeyen varlıklar olarak ekolojik, doğal ve arkeolojik değerleri sayabiliriz. Spor turizmi doğa, outdor, sağlık ve kültür turizmlerini çoğaltmamız şart.