Twitter, Facebook, Youtube ve Instagram başta olmak üzere birçok sosyal medya ağı özellikle turizm ve tanıtım açısından kentlerin vazgeçilmezi oldu. Antalya'da 2016 yılında yaşanan Rusya kriziyle birlikte iç pazar turistine yönelik başlatılan kampanyalarla birçok sivil toplum örgütü, belediye ve kamu kurumları çeşitli sloganlarla sosyal medya ağları üzerinden kent tanıtımını yoğunlaştırdı. Antalya Ticaret Borsası'nın 'Şimdi Antalya Zamanı' sloganıyla öncülük ettiği bu alanda Vali Mühir Karaloğlu'nun göreve başlamasıyla Antalya Valiliği bünyesinde de sosyal medya ağları üzerinden 'Antalya Merhaba' sloganıyla farklı bir platform daha oluşturuldu. En dikkat çeken bu iki sloganın dışında kentte birçok kuruluş 'Visit Antalya', Visit Kemer', 'Visit Manavgat', 'Antalya sizi Bekliyor' gibi onlarca sloganla kentin tarihi ve doğal güzelliklerini sosyal medya ağları üzerinden paylaşımlara başladı.
ANTALYA'NIN SLOGANLARI KOPYALANDI
Turizmin başkenti Antalya'nın sosyal medya üzerinde öncülük ettiği bu tanıtım hareketinde kullandığı birçok slogan Türkiye'nin farklı şehirleri tarafından da kopyalandı. Bir süre önce Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Antalya'nın 'Şimdi Antalya Zamanı' sloganından esinlenerek 'Gaziantep Zamanı' sloganıyla sosyal medya üzerinden kent tanıtımına başladı. Yine En son Kurban Bayramı nedeniyle 'Bayramda Gaziantep Zamanı' sloganı kullanıldı.
ANTALYA'DA DAĞINIK YAPI
Diğer yandan Türkiye'de İzmir, İstanbul, Hatay, Gaziantep gibi birçok ilde sosyal medya tanıtımları valilik veya Büyükşehir Belediyesi koordinatörlüğünde oluşturulan ortak bir sloganla ve daha etkin bir şekilde sürdürülürken Antalya'da ise her kurum farklı sloganlarla ve dağınık bir yapıda sosyal medya üzerinden tanıtım yapıyor.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA) -