Tonguç, “Derneğe yapılan şikayetler artıyor. Tüketiciler dikkatli olsun” uyarısında bulundu.
TÜKODER İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç, son günlerde kendilerine yoğun bir şekilde ulaşan sabit telefon aboneliğinin kapatılmasında yaşanan sorunlara ilişkin vatandaşlara, “Hattınızı kapattığınıza dair belge almayı unutmayın” uyarısı yaptı. Son dönemde sadece İzmir’de bile bu konuda yoğun başvuru aldıklarına dikkat çeken Tonguç, “Derneğimize başvuran tüketiciler telefonlarının kapatılması ile ilgili olarak şikayetler ilettiler. Vatandaşlar, kapatma anında kendilerine belge verilmediğini ve uzun zaman sonra fatura gönderildiğini, hatta icra takibine uğradıklarını belirterek mağduriyetlerini dile getirdiler” dedi.
MUTLAKA BELGE İSTEYİN
Sabit hattını kapatan tüketicilerin mutlaka kendilerine bir belge verilmesi için ısrarcı davranması gerektiğini vurgulayan Tonguç, “Israra rağmen verilmezse yazılı olarak Türk Telekom’a başvurmalı, yine de bir sonuç alınmazsa bulundukları ilçedeki tüketici hakem heyetine başvurmalıdırlar” dedi.
“HUKUK DEVLETİNE YAKIŞMIYOR”
Diğer yandan telefon hattını iptal ettirmek isteyen vatandaşlara “ADSL kullanıyor musun?” diye sorulduğunu, eğer yanıt olumluysa hattın kesinlikle iptal edilmediğini de dile getiren Tonguç, “Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir uygulama yok. Bu konuda derneğimize başvuran Ahmet Duyarcan, sabit telefon hizmeti almadan ADSL hizmeti almak istedi ve hakem heyeti de lehine karar verdi. Türk Telekom dava açsa dahi sonuç gelene kadar hakem heyeti kararını uygulamalıdır. Bu lakaytlık hukuk devletine yakışmıyor” diye konuştu.