Manavgat'a bağlı Çenger mevkiindeki 5 yıldızlı bir otelde işten çıkarılan bir grup çalışan ücretlerini alamadıkları gerekçesiyle otel önünde basın açıklaması yaptı. Otelde teknik müdür olarak çalışanlardan Ali Yılmaz, çalışanların ücretleri verilmediği gibi kalacak yer ve yemek sorunu olduğunu ileri sürdü. Otel sahibinin çalışanların maaşlarını vermediğini ve kendilerini kavgaya teşvik ettiğini iddia eden Ali Yılmaz, "Otelde yaklaşık 70 kişi mağdur. Yol parası bulup da buraya gelemeyen insanlar var. Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüğü, Sağlık Müdürlüğü her yere şikayetlerimizi ilettik. Baktırılacağını, ekip gönderileceğini söylediler, bekliyoruz halen. Resmi olarak dava açmadık. Gidip bir avukatla anlaşacağız. Şirket adına dava açacağız, yapacağımız tek şey o" dedi.
Ali Yılmaz, otelde Kırgızistan'dan getirilen kaçak işçilerin çalıştırıldığını, onların da ücretlerinin ödenmediğini ve ülkelerine dönmeye paralarının bile olmadığını öne sürdü.
Kırgızistan'dan gelen Natım Samarbeg de otel yöneticilerinin kendilerini çağırdığını, şimdi de işten çıkardığını kaydederek, "Paramızı vermiyor. 10 gün içerisinde çıkış yapmamız lazım. Ama hiç para yok, gidemiyoruz" diye konuştu.
"HİZMET KALİTESİNİ ANKETLERLE ÖLÇTÜRDÜK"
Otel sahibi Bahri Şanlı ise geçen yıl kapalı tuttukları oteli bu sene yeni bir genel müdür ve yeni bir ekiple hizmete açtıklarını anlattı. Otelin 270 odalı olduğunu anlatan Bahri Şanlı, mayıs ayının sonundan itibaren 150 odaya kadar çıktıklarını ancak gerek kalan müşterilere yaptırdıkları anketlerde gerekse ücretini kendilerinin verdiği ve otele tatile gönderdikleri insanların anlattıklarıyla hizmet kalitesinin her geçen gün azaldığını tespit ettiklerini belirtti.
"YASAL OLARAK HESAPLAŞACAĞIZ"
Şirketin 2 oteli olduğunu ve kendisinin diğer otelde durduğunu aktaran Şanlı, işler tersine döndüğünü görünce otele geldiğini ve gördükleriyle şok olduğunu öne sürdü. Şanlı, "270 odamız var, 150 odaya kadar doldurduk, baktık ki hizmetler yetersiz. Elaman sorun değildi takviye ederdik ama verilen hizmet sorunluydu. Başına koyduğumuz insanlar altına hükmedemiyordu. Otelimizde her türlü cambazlığı çalışanlar sağlıyordu. Bunları önlemek için hepsine işten el çektirdik. Hepsiyle de yasal olarak hesaplaşacağız. Bunların alacakları iddia ettikleri gibi değil, sadece haziran ayından bir miktar alacakları var. Temmuz ayındayız, onların da ödenmesi gerekiyordu. Üzerlerine zimmetli olan ürünleri teslim etmedikleri için bu ödemeleri tutuyoruz, kendileri hakkında da yasal işlem yapıyoruz."
"OTELİN İSMİNE CİDDİ ZARAR GELDİ"
Bahri Şanlı, şöyle devam etti:
"Yaklaşık 1 milyon TL zararımız var. Her şeyden önce otelin ismine ciddi zarar geldi, biz bunu temizlemek için gayret sarf edeceğiz. Şu ana kadar 10 tane olumsuz yorum varsa, şimdi gelen misafirlerin yüzde 50'si, yüzde 70'i olumsuz yorum yapıyor. Otelin internet sitelerindeki puanı ciddi şekilde düştü. Onun için biz bu ekibe el çektirdik."
Mithat ABAKAN/MANAVGAT, (DHA)