ABD’nin Boston kentinde merkezi bulunan Crimson Hexagon Sosyal Medya Analiz şirketi, son 1 yıl içinde her türkü sosyal medyayı tarayarak, oteller hakkında yapılan olumlu/olumsuz yorumları değerlendirdi.
Bu değerlendirmeye Holidaycheck, Tripadvisor veya Zoover gibi popüler otel değerlendirme sitelerinin yanı sıra, Facebook, Youtube, Twitter ve blog siteleri de dahil edilmiş. Böylece bir yılda biriken 100 binlerce yorum analiz edilerek bir sıralama yapılmış.
Analiz sonuçlarının daha kolay anlaşılması için dünyada en çok tanınan 10 otel markası sıralamaya alınmış. Zira yorumların yüzde 80’den fazlası bu markalara ait bir otele yapılmış. Tabloda olumsuz, nötr ve olumlu olmak üzere 3 ayrı renkle yapılan yorumların oranı markalar bazında belirtilmiş.
Bu değerlendirmeye göre Hilton markası en zayıf notları almış. Zira bu markaya ait oteller için yapılan toplam yorumun yüzde 17’si olumsuz, yani ‘kötü’ yorumlama olmuş. Diğer markalarda bu oran yüzde 14 civarında tespit edilmiş.
(tourexpi)