Pazarlama stratejilerinden, itibar yaratmaya, müşteri memnuniyetini sağlamadan müşteri deneyimini geliştirmeye kadar birçok noktada markanıza faydalı olabilecek bu müşteri yorumları edinmeye değer!
Araştırma sonuçlarına göre gerçek istatistiklerle konuşacak olursak, müşterilerin%92’si, satın alım kararlarını vermeden önce mutlaka deneyimli müşterilerin yorumlarını okuyor. Potansiyel müşterileriniz sizin hakkınızda bilgi edinmek istiyorlarsa, onlara bu bilgileri siz sunmalısınız. Bu yüzden, mevcut müşterilerinizin deneyimleri hakkında yorumlar yapmalarını sağlamalı ve bu yorumları herkesle paylaşmalısınız.
Eğer müşterilerinizin yorumlarını almaya başladıysanız, yapabileceğiniz en iyi şey marka itibarınızı oluştururken bu yorumlardan yararlanmak olacak. Çünkü, araştırmalara göre müşteriler artık geleneksel pazarlamaya olan güvenlerini kaybetmiş ve kullanıcıların ürettiği içeriklere güveniyor durumdalar. Müşterileriniz yorumlar yaparak bu güvenilir içeriği üretiyorlarsa, size düşen yalnızca bu yorumları duyurmak!
Müşteri Yorumlarını Nasıl Kullanmalısınız?
Müşteri yorumlarını oldukça çeşitli yerlerde kullanmak mümkün. Bunlardan biri ise, itibarınızı oluşturmanıza katkı sağlayacak olan sosyal kanıtlar. Sosyal kanıt nedir derseniz, insanların, diğer insanların davranış ve geri bildirimlerine güvenmelerini sağlayan herhangi bir durum diyebiliriz. Yani, potansiyel müşterilerinizin mevcut müşterilerinizin deneyimlerine dayalı yorumlarından etkilenerek satın alım kararları vermeleridir. Bunu sağlamayı herkes ister değil mi? Müşteri yorumları olduğunda, bunu sağlamak çok da zor değil.
Müşterilerinizin yorumlarını, potansiyel müşterilerinize ulaşabileceğiniz her türlü kanaldan yayınlamalısınız. Sosyal medya hesaplarınız, internet siteniz, reklamlarınız ve hatta ürün ambalajlarınızda bile müşteri yorumlarına yer verebilirsiniz.
Müşteri yorumlarının sıklıkla yapıldığı Şikayet Var’da, markaların müşteri memnuniyeti oranları da görülüyor. Pazarlama stratejinize müşteri memnuniyeti oranınızı ve deneyiminden memnun müşterilerinizin yorumlarını dahil ederek Müşterilerin Şikayet Var’a karşı duydukları güçlü güveni, marka itibarınızı pekiştirmek için kullanabilirsiniz.
Bunu yapabilmenin birçok yolu var. Müşteri memnuniyeti oranınızı televizyon reklamlarınızın içeriğinde geçirebilir, internet sitenizde vurgulayabilir, müşterilerinize gönderdiğiniz e-postalarda geçirebilirsiniz.
Kullanıcıların ürettikleri içerikleri kullanmak, hem kullanıcıların diliyle üretilmiş olduğundan SEO formatına uygun hem de potansiyel müşterilerinizin güvenini kazanacak olması sebebiyle, oldukça faydalı olacaktır.
Şikayet Var gibi yorum platformlarına her gün hakkınızda birçok içerik ekleniyor. İçerik ekibinizle birlikte sizlerin bir günde bu kadar çok içerik üretmeniz çok da kolay değil. Ayrıca, güvenilir içerikler her zaman kullanıcılar tarafından üretiliyor.
Bu konuda daha yaratıcı olabilir, sınırlarınızı zorlayabilirsiniz. Müşterilerinizin hakkınızda yapmış oldukları yorumları son trendlere uyarak videolaştırabilir, dijital platformlarda potansiyel müşterilerinizle paylaşabilirsiniz.
Kısacası, müşteri yorumlarını almaktan çekinmemelisiniz. Hatta, müşteri yorumları alabilmek için uğraşmalısınız. Yazının sonlarına geldiğimize göre, marka itibarınıza oldukça fazla katkı sağlayacak bu yorumları gururla paylaşacağınızdan emin olduğumuzu söyleyebiliriz. Mutlu müşterilerinizin yorumlarını herkesle paylaşacağınız keyifli içerikler oluşturmanız dileğiyle!
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |