Antalya'da tüketici sorunlarına ilişkin faaliyet gösteren Sivil Toplum ve Diyalog Merkezi Genel Koordinatörü Sevim Murat, geçen Temmuz ayında ATM'den hesap hareketlerini kontrol ettiğinde, 34 TL kesinti yapıldığını farketti. Bankayı arayan Sevim Murat, daha önce verdiği otomatik ödeme talimatını iptal ettirdiği için 'hesap işletim ücreti' adı altında bu paranın hesabından kesildiğini öğrendi.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURDU
Bankaya itirazından sonuç alamayan Sevim Murat, Muratpaşa Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyetin, 2 ay sonra lehine karar verdiğini belirten Sevim Murat, kararla birlikte gittiği banka şubesinden yine parasının iade edilmediğini söyledi. Murat, "Bu kararın kendilerine hala ulaşmadığını belirterek ödemeyi yapmadılar. Bu sefer de yılmadan Antalya 1'inci İcra Dairesi'ne başvurarak 34 TL’yi icra yoluyla tahsil etme girişiminde bulundum. Paramı, icra masrafları dahil 95 TL olarak bankadan tahsil ettim" dedi.
'TÜKETİCİ HAKKINI ARASIN'
Bankaların aldığı bu paranın yasal olmadığını savunan Sevim Murat, tüketicilere şu tavsiyede bulundu:
"Buna rağmen bankalar bu hususta geri adım atmaları gerekirken, tam aksine hesap işletim ücreti tutarlarını artırıyorlar. Bunda biraz sebep de banka müşterilerinin yani tüketicilerin haklarını yeterince aramamasıdır. Tüketicinin hakkını aramaktaki duyarsızlıkları bankaların hesap işletim ücretlerini arttırmalarına sebep olmaktadır. Bu da göstermektedir ki hakkını arayan tüketici hakkını alabilmektedir.”