Yaklaşan Kurban Bayramı ve 9 günlük bayram tatili süresince ortaya çıkacak turizm hareketliliğini değerlendiren TÜROFED Başkanı Osman Ayık, son yıllarda özellikle iç pazarda çok ciddi bir dinamizm ve hareketlilik yaşandığını dile getirdi. Osman Ayık, "Bizim uzun yıllardır sürdürdüğümüz erken rezervasyon kampanyası ile birlikte, iç pazarda da ciddi bir potansiyel yarattık ve tatil alışkanlığını geliştirme konusunda önemli katkılar sağladık. Dolayısıyla her geçen gün, iç pazarda ektiğimiz tohumların meyvelerini toplayarak ve oluşan potansiyel ile sayıları büyüterek yolumuza devam ediyoruz" dedi.
BAYRAMDA DOLULUK YÜZDE 100 SEVİYESİNDE
Bu yıl temmuz ayına kadar iç pazarda beklendiği gibi bir hareketlilik olmadığını, ancak ağustos ayının başından itibaren yoğun hareketlilik oluştuğunu anlatan Ayık, "Bu yıl dünyada oluşan birtakım konjonktürel olaylardan dolayı da zaten sezonun geneli, bütün kıyılarımızda çok iyi gidiyor. İstanbul'da dönemsel sıkıntılar yaşadık" diye konuştu.
Bayramla birlikte sezonun sonuna doğru gelindiğini anımsatan Ayık, Kurban Bayramı'ndaki uzun tatille birlikte hem yurt içinden hem yurt dışından yoğun talep olduğunu söyledi. Ayık, bununla birlikte özellikle kıyı tesislerinin çoğunda, ekim ayı sonuna kadar yoğun doluluk yaşandığını, dolulukların yüzde 100'ler seviyesinde seyrettiğini gösterdiğini kaydetti.
ALIŞMADIĞIMIZ BİR HAREKETLİLİK VAR
İç pazarda talebin sadece kıyılara değil, diğer bölgelerdeki farklı ürünlere doğru kayacağı yönünde tahminleri olduğunu dile getiren Osman Ayık, iklimin serinlemesiyle birlikte özellikle kaplıca tesislerinin dolacağını söyledi. Kapadokya ve Pamukkale'nin yanı sıra Mardin gibi yeni gelişen destinasyonlara dikkati çeken Osman Ayık, "Anadolu'nun her tarafı kendi vatandaşlarımız için de bir cazibe merkezi haline gelmeye başladı. İç pazarın böyle değişik, bugüne kadar alışmadığımız bir hareketliliği gerçekleşmeye başladı. Bunu bayramda da çok net biçimde göreceğiz" ifadelerini kullandı.
Özgür ÖZTÜRK/ANTALYA, (DHA)