Her geçen gün artan rekabet ve gittikçe daha da bilinçlenen tüketiciler, işletmelerin mal ve hizmetlerini satmasını zorlaştırıyor ; işletme sayısının artması, üretilen mal ve hizmetlerin çeşitlenmesiyle birlikte “Ne üretirsem satarım.” mantığının yerini, ürün ve hizmetleri müşterinin ayağına götürme yaklaşımı ön plana çıkıyor . Bu da müşterilere ulaşmak için profesyonel ve yaratıcı satış tekniklerini bulmak ve kullanmak gereğini bize hissettiriyor.
Kişisel İmaj Ön Planda ;
Müşteriler ürünü satın almadan önce satıcıya güvenmek ve sempati duymak istiyorlar Yani üründen önce satıcıyı satın alıyorlar. Bu nedenle satıcının öncelikle müşteri adayına kendini sevdirmesi gerekir.
Her Zaman Ve Yerde Geçerli Kural ;D.K.D
D.K.D her zaman söylediğim yöntemim ön planda “Dinle Konuş Dinle “ Özellikle satış görüşmesinde dinlemek konuşmaktan daha önemlidir çünkü insanlar konuşurken karşı tarafa ipuçları verir. Satışta başarının yolu karşı tarafın ne istediğini öğrenmek ve bunu elde etmesinde ona yardımcı olabilmekten geçer.
Satıcı Değil Sanatçı !
Profesyonel satışçıysan görüşme esnasındaki konuşma ve hareketlerinle müşteri adaylarında satın alma isteği yaratmalısın. Bu da karşı tarafa ne istediğini göstermekle olur. Karşı tarafta istek yaratıldığı takdirde, satılan ürünü elde etmek için elinden gelen her şeyi yapar.
Müşteri adayına işletmenin ve ürünün diğerlerinden farklı ve avantajlı olan yönlerinin çok iyi anlatılmasın. Günümüzün bilinçli tüketicisi ihtiyaç ve beklentilerini tam anlamıyla karşılayacak ürünleri satın almayı tercih ediyor çünkü. Bu nedenle ürünlerin hangi ihtiyaçlara karşılık geldiği iyi bilmeli ve görüşmede bu yönleri hep ön planda tutmalısın.
Bunu Mutlaka Kullan !
Görüşmede kullanılan en önemli tekniklerden biri kanıtlama yoluyla ikna etme yöntemidir. Bu yöntemde en çok kullanılan memnun müşterilerin sözlerini aktarmaktır. Üçüncü tarafların onaylayıcı ifadeleri, işletme ve ürünler hakkında güven oluşturmak açısından son derece etkilidir.
Görüşme esnasında satış yapılamadığı halde daha sonra satış yapabilme ihtimali varsa, karşı tarafı mutlaka tekrar ziyaret et.Satışların yüzde 80’i, beşinci arayışta ya da daha sonra gerçekleşir. Arama sıklığıyla ilgili olarak yapılan çalışmalara göre; Amerika’daki satış elemanlarının % 50’si, müşteri adayını bir kez arayıp bırakmaktadır. % 18’i iki defadan fazla aramamaktadır. % 7’si 3 kez, % 5’i 4 kez arayıp vazgeçmektedir. Yalnızca % 20’si, vazgeçmeden önce müşteri adayını beş ya da daha fazla kez aramaktadır.
Satış teknikleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için ;
mehmetnuriildiz.com
[email protected]
Mehmet Nuri ILDIZ.