Kemal Kılıçdaroğlu savunma yaptı
Kemal Kılıçdaroğlu savunma yaptı
Antalyalı halk oyunu takımı Türkiye şampiyonu oldu
Antalyalı halk oyunu takımı Türkiye şampiyonu oldu
14 dizide 3 bin 13 kadına şiddet sahnesi
14 dizide 3 bin 13 kadına şiddet sahnesi
'14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı' gerçekleşti
'14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı' gerçekleşti
25 Nisan 2018 Çarşamba - 14:42

Düşme anı ve yaşananlar ortaya çıktı

İran’da düşen 11 kişinin hayatını kaybettiği Başaran Holding’e ait TC-TRB tescilli Challenger 604 tipi uçağın kaza ön raporundaki bilgilere göre pilotlar uçağı kurtarmak için 51 kez burnu kaldırmaya uğraştı. Kokpitte ciddi bir panik yaşandığı ses kayıtlarına da yansıdı.

Düşme anı ve yaşananlar ortaya çıktı
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Google+'da Paylaş Haberi Yazdır Arkadaşına Gönder Metni küçült Metni büyüt

Kaza Kırım ekibinin Fransa’dan gelen kara kutu kayıtlarından yaptığı analize göre uçak 38 bin feet yani 12 bin 600 metrede süratsiz kalarak anormal duruma girdi. Dalış sırasında pilotlar uçağı kurtarmak için 51 kez burnu kaldırmaya uğraştı. Kokpitte büyük bir kargaşa yaşandı.

Kokpit.aero'nun haberine göre, Dubai’den İstanbul’a uçan iş jeti, Başaran Holding ’in sahibi Hüseyin Başaran’ın evlenecek kızı Mina ve arkadaşlarını taşıyordu. İran hava sahasında pilotlar, 36 bin feet yani 12 bin metreden 38 bin feet’e (12 bin 600 metre) tırmanmak için izin aldı.
İranlı yetkililerin incelemelerine göre, kumanda sol tarafta uçan Kaptan Pilot Beril Gebeş’teydi. Tırmanma sırasında uçağın hız göstergesinde ibre yükselmeye başladı. Ancak bu sadece kaptan pilotun oturduğu sol taraftaki göstergedeydi. Kokpit.aero'nun ulaştığı bilgilere göre sağ tarafta oturan İkinci Pilot Melike Kuvvet’in hız göstergesi normal çalışıyordu.

HIZ ARTMAYA BAŞLADI

Normalde tırmanışta süratin sabit olması veya düşmesi gerekiyordu. Hızla ilgili yükselmeyle birlikte iki pilot ne olduğunu anlamaya çalıştı. Süratin artmasını önlemek için Beril Gebeş lövyeyi çekmeye başladı. Kara kutu analizine göre 51 kez uçağın lövyesi çekilerek tırmanma kumandası verildi.
Ancak uçağın gerçekte sürati düşüyordu. Bir süre sonra Challenger 604 anormal duruma girerek ekseni etrafında dönmeye ve hızla irtifa kaybetmeye başladı. İkinci pilot, uçağın manuelini çıkartarak durumu çözmeye çalıştı. Kokpitte ciddi bir panik yaşandığı ses kayıtlarına da yansıdı. Yönetimsel bir kriz yaşandı.

20 BİN FEET’TE PARÇALANMA

Hız limitini aşan uçakta 20 bin feet yani 6 bin 600 metre yükseklikte yapısal parçalanmalar meydana gelmeye başladı. Uçağın motor parçaları koptu. Kuyruk bölümü gövdeden ayrıldı. Daha sonra da uçak dağlık alana düşerek yandı.

PİTOTÜP NEDEN ÇALIŞMADI

Uçakta sürat bilgisi, pitotüp olarak adlandırılan sistemden alınıyor. Dışarıdan gelen hava hızı ölçülerek hız göstergesine yansıtılıyor. Ancak pitotüpün tıkanması, buzlanması veya arızalanması nedeniyle sağlıklı hız ölçümü yapılamıyor. Bu durumda pilotların vereceği yanlış karar, anormal duruma girilmesi ve kazaya neden olabiliyor.

Ancak uçağın rotası üzerinde buzlanma yapan bulutların olmaması akıllara ‘bir arıza mı yaşandı’ sorusunu getirdi. Uzmanların ortaya attığı bir başka konu da yolcularını bekleyen uçağın pitotüpü kapatılıp emniyet alınmamışsa içine kaçması muhtemel kum taneleri. Tüm bu olasılıklar nihai rapor ile ortaya çıkacak.

AIR FRANCE KAZASINA BENZETİLDİ

İranlı uzmanlar, kazayı 31 Mayıs 2009 tarihinde Atlantik Okyanusu’na düşen Air France’a ait A330 uçağının kazasına benzetti. O kazada uçağın kumandası ikinci pilottaydı. Buzlanma ve sistemin tam çalışmaması nedeniyle ikinci pilotun hız göstergesinde yükseliş meydana gelmişti. Bunun üzerine pilot uçağın hızını düşürmek için yükselme kumandası verdi. Ancak uçağın yanlış hız göstergesi A330’un anormal duruma girmesine neden olmuştu. Kazada 288 kişi hayatını kaybetmişti.

(Kaynak: Kokpitaero)

 
Görüşmeden sonra ilk açıklamalar
 
Antalya'dan Burdur'a arka koltukta böyle kaçırılmış
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tepki çeken sunucuya zorla getirilme kararı
Akit TV'de yayınlanan "Gün Başlıyor" isimli programda kullandığı sözlere ...
Antalya dahil 19 ilde, 15 askere FETÖ gözaltısı
MUĞLA merkezli 19 ilde, FETÖ/PDY'nin 'Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) yapılanması'na ...
24 Haziran'da düğün yapacaklar dikkat !
YSK, seçim kararı açıklanmadan 24 Haziran’a düğün günü alan çiftlere çıkış ...
 
Gül'ün keyfi yerinde...
11.Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Necmettin Erbakan Ödülleri Platformu tarafından ...
Cumhurbaşkanına hakaretten tutuklandı
ESKİŞEHİR'de, sosyal paylaşım sitesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ...
Taksi sürücüsü tartıştığı vatandaşı bıçakladı
Şişli'de yolun karşısına geçmeye çalışan yaya ile taksi sürücüsü arasında ...
 
Kritik görüşme başladı
SAADET Partisi (SP) Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu, İYİ Parti Genel ...
Şırnak'tan acı haber: 1 asker şehit
ŞIRNAK'ta, Soru Tepe mevkiinde düzenlenen operasyon sırasında PKK'lı teröristlerin ...
Hayvanların denek olarak kullanılmasına klipli tepki
DÜNYADA her yıl milyonlarca hayvanın canlı olarak deneylerde kullanılmasına ...
 
Dursun Gündoğdu
Siyasette bir tornistan hikayesi
YAZARLAR
Turgut Güngör
Turgut Güngör
Mustafa Kemal'e ceza verilemez
Serpil Nur Abiral
Serpil Nur Abiral
Bitmedi, bitmiyor, bitmeyecek…
Halit Çelikbudak
Halit Çelikbudak
Robotaksi dönemi
Sude Karataş Geyikci
Sude Karataş Geyikci
757 yıllık bir Yörük geleneği
İsa Altun
İsa Altun
İban vurgununa dikkat
Mesut Gürkan
Mesut Gürkan
Denizin güzelliği ve yaşadığım simit şoku…
H.O.P
H.O.P
Ülkemize biçilen rol
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Prof. Dr. Yakup Alıcıgüzel
Türkiye’nin problemi yok, problemi bireysellik..  
Nesrin Mater
Nesrin Mater
Karadağ ve tembellik üzerine 10 tavsiye
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA GÜN HABER
ASTROLOJİ
Koç
 
21 Mart - 20 Nisan
 
Ana Sayfa Türkiye Antalya BURDUR ISPARTA Siyaset Turizm Resmi REKLAMLAR KAMPÜS Spor GÜN'ün ürünü
KünyeHakkımızda KünyeKünye İleti�YimIletisim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva