Yıl sonu sektör değerlendirmelerinde bulunmak ve sorunların çözüm önerilerini belirlemek amacıyla DTO Antalya Şubesi haftalık Yönetim Kurulu toplantısı Alanya ve Manavgat'ta sektör temsilcileri ve üyeleriyle birlikte yapıldı. DTO Başkanı Ahmet Erol toplantılarda yaptığı konuşmada, sezon sonu ve 2013 turizm sezonu öncesi denizcilik sektöründe yaşanan sıkıntıların çözümü ve önerileri belirlemeye çalıştıklarını söyledi.
Ahmet Erol, yeni Liman Yönetmeliği'nin limanlarda büyük sıkıntılar yaşatabileceğine dikkati çekti. Kruvaziyer turizme çok önem verdiklerini belirten Erol, Antalya Limanı ile Alanya Limanı'nın kruvaziyer turizmde işbirliği yapması önerisinde bulundu. Manavgat Irmağı'nda teknelere sınırlama getirilmesini, aksi halde turizmde de büyük sıkıntılar yaşanacağını dile getiren DTO Başkanı Erol, "Manavgat Irmağı'nda sınırlama getirilmez ise deniz turizmi, su sporları ve benzeri ticari iş yapılamaz. Manavgat'ta sektör elden gidiyor. Manavgat Irmağı'nda yeni düzenlemeler yapılmalı" dedi.
İSRAİL GEMİLERİ
ALİDAŞ Genel Müdürü Tahir Güler de, İsrail ile yaşanan siyasi sorunlar nedeniyle Alanya'ya gelen kruvaziyer gemilerin azaldığını, buna rağmen yeni çalışmalar ile Alanya'ya 2012'de 35 yolcu gemisi hedefinin gerçekleştirildiğini açıkladı. Güler, "Alanya Limanına gelen kruvaziyer gemi sayısı azaldı ama gemi boyları ile yolcu sayısı arttı. Kruvaziyer turizmde Home Port limanı olan Antalya ile ortak işbirliği yapabiliriz. Yeni Liman Yönetmeliği sıkıntılar yaşatacak. Buna çözüm bulunmalı. Alanya'ya gelen yolcu gemilerinin yüzde 90'ı İsrail'den geliyordu. Artık gelmiyor" diye konuştu.
Alanya Marina Genel Müdürü Savaş Ayas da, geçmiş yılarda İsrail'den Alanya'ya çok fazla yat geldiğine dikkati çekerek,İsrail'le Türkiye arasında yaşanan sorunlar yüzünden artık İsrail'den yat gelmediğine işaret etti. Alanya'da su sporları yapan işletme temsilcileri kira artışlarının yüksekliğinden yakındı. Otel işletmelerinin keyfi uygulama yaptığını anlatan Alanya Su Sporları Derneği Başkanı Hasan Hargani Görgün, su sporlarıyla ilgili izinlerin sezon başlamadan Ocak ya da şubat aylarında verilmesini önerdi. Görgün, çalışma izinlerinin de uzun süreli verilmesini istedi.
SS Taşıyıcılar Yatçılar Kooperatifi Başkanı Hilmi Çekin de, Sahil Güvenlik ekiplerinin denetimlerinden yakındı. Sahil Güvenlik ekiplerinin görevinin sintinelerin ve vidanjör boşaltımı olmadığına değinen Çekin, Alanya'da guletlerde Türk kültürünü yansıtmayan görsellerin önlenmesini istedi. Çekin, limanlardan teknelerin çıkış hızının da 5 mile artırılması gerektiğine dikkati çekti. Yat Kooperatifi Başkanı Yusuf Demirel, Alanya'da günübirlik gezi teknelerinin kapasitelerinin çok üzerinde turist taşıdığını öne sürdü. Demirel, "Can taşıyoruz. Tekneleri tıka basa doldurmak yerine yüzde 10-15 daha az kapasite ile daha iyi hizmet vermemiz gerekir" dedi.
MANAVGAT IRMAĞI'NA SINIRLAMA GETİRİLSİN
DTO Antalya Şubesi Yönetim Kurulunun ikinci toplantısı ise Manavgat Su altı ve Su Sporları İşletmecileri Derneği'nde yapıldı. Manavgat Mavi Yol Taşıyıcılar Kooperatifi Başkan Yardımcısı Arif Tezcan, Manavgat Irmağı'nın artık büyük tekneleri kaldıramadığını, ilgisizlik nedeniyle yatların söğüt dallarına bağlandığını söyledi. Manavgat Irmağı'nda teknelerden atıkların alınmadığını, ırmağın kirlendiğini ve yat kapasitesini taşıyamaz duruma geldiğini ifade eden Tezcan, "Koca koca gemiler Manavgat Irmağı'na yakışmıyor. Manavgat Irmağı yat çöplüğü. Dev teknelerin ırmakta ne işi var? 30 metrenin üzerindeki teknelere sınırlama getirilmeli" görüşünü dile getirdi.