Bu gün yaptığı son seferinde yanına eşi Cuyibar Köktuna’yı da alan Kaptan Pilot Köksal Köktuna, Atatürk Havalimanı’nda uçağın altında arkadaşları ve kendisi gibi pilot olan oğlu Demokan Köktuna tarafından çiçeklerle karşılandı.
ABDULLAH GÜL, ” İSTERSEN KALKMAYALIM”
Uçuculuk yaşantısına nokta koyan Köksal Köktuna ANA uçağında görev yaptığı zaman yaşadıkları konusunda sorulan bir soruya şu cevabı verdi:
“O görevlerde mesleki açılardan düşündüğünüz takdirde pek fazla bir gelişme olmuyor. Ama diğer yönlerden çok fazla gelişmeler oluyor. Orada mevcut Sayın Başbakanımızla Cumhurbaşkanımızla uçmanın bir onuru var. Türkiye Cumhuriyeti'ni temsil eden insanlar olması nedeniyle. Bir sürü anılarım var ama şu anda hatırıma gelmiyor.
Hatırladığım bir görev vardı. Bir Sivas’tan kalkış göreviydi. Kalkacaktık. Ancak çok kötü bir hava vardı. O zamanki Sayın Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül, ' Arzu ederseniz kaptanım kalkmayalım buradan' diye bir talepte bulundu. Ben de kendisine 'Merak etmeyin efendim. Sizi emniyetli bir şekilde götürmek istiyoruz. Onun için her hangi bir riske girmeyiz' dedim. Sonra kalktık geldik. “
Köksal Köktuna, “ Olaya pek 'veda' demek içimden gelmiyor. Esasında her veda bir başlangıç oluyor. Çok güzel bir duygu. Uzun seneler emek verdiğim THY’den ayrılmak biraz zor oluyor. Bunun neticede bir sonu olacaktı. Biz de bu sona yaklaştığımız için, mutlu ve sağlıklı bir şekilde olması güzel. Bundan sonraki hayatımızda mevcut bilgilerimizi arkadaşlarımızla paylaşabilirsek mutlu olacağız. Sivil Havacılığın müsaade ettiği 2 yılım daha var” dedi.
“ÖMRÜMÜN 2,5 YILI HAVADA”
Köksal Köktuna şöyle devam etti:
“Silahlı Kuvvetlerde 1975 yılında ilk uçuş hayatıma başladım.1988 yılında Silahlı Kuvvetler'den ayrıldıktan sonra özel bir şirkette havacılık hayatına başladım. 1995 yılında Türkiye’nin en büyük havacılık şirketi THY’de Boeing 737'de, bunu takiben RJ 70/100 uçakları ile kaptanlık dönemim başladı. Daha sonra AIRBUS A 319/320/321 uçakları ile uçmaya başladım. 4 sene Başbakanlığa ait ANA uçağında kaptanlık yaptım. Bu arada 2 yıl THY’de Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı yaptım. Tekrar AIRBUS uçaklarında kaptanlık görevime devam ettim. Ve şimdi de emekli oluyorum. Oğlumun yaş gününde emekli oldum. Ömrümün 2,5 yılı havada geçti. 25 bin saat uçtum.”
Faik KAPTAN-Murat ÇAKIR/İSTANBUL,(DHA)