Antalya'da kültürel ve doğal değerlerin ön plana çıkarılarak kentin her türlü tanıtım faaliyetlerini gerçekleştiren Antalya Büyükşehir Belediyesi, Antalya merkeze uzak olmasından dolayı dezavantajlı grup olarak seçilen Döşemealtı Killik Şehit Hamza Uzguç Ortaokulu'ndan 65 öğrenciye '29 Ekim Cumhuriyet Bayramı' etkinliği kapsamında gezi düzenledi. Ortaokul öğrencileri Aspendos ve Side'nin antik tiyatrosunu gezdi.
1930'da Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Aspendos Tiyatrosunu gördüğünde "Bunlar bizim tarihimiz, bunları yaşatmamız lazım, gelecek nesil bunları görüp bu eserlerle iftihar etmeli" sözünden yola çıkarak düzenlenen gezide, hayatında ilk defa Aspondos ve Side'yi gören çocuklar Büyükşehir Belediyesi'ne teşekkür etti.
KENTLİLİK BİLİNCİ
Arkeolag Zeynep Işıl Çakıroğlu ve Dr. Ebru Cücü Açıkalın gezinin amacının, özellikle Antalyalı çocuk ve gençlere kenti tanıtmak ve sahip oldukları değerleri göstermek olduğunu belirterek, “Çocuklarımız ve gençlerimizde, sahip oldukları değerleri, koruma ve bu değerlerin gelecek nesillere aktarılmasını sağlayacak bilincin oluşmasına yardımcı olmak birinci önceliğimiz olmalıdır. Özellikle kentlilik bilincini oluşturmak biz büyüklerin görevi olmalıdır. Çünkü bugünün çocukları ve gençleri geleceğin büyükleri ve söz sahibi kişileri olacaktır. Bizim için önemli ve geleceğimizin güvencesi olduğu için onlara daha çok değer vermeli, sahip oldukları değerleri görmeleri ve yerinde öğrenebilmeleri için gerekli ortamlar yaratmalıyız" dedi.
ANTALYA, (DHA)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
||||||||||||
Koç 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||