Antalya’da bu yıl 6’ncı kez düzenlenen organizasyonun açılışında konuşan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, dijitalleşmenin önemine vurgu yaptı. Konuşmasında Türkiye ve Antalya’nın dijitalleşme süreci hakkında bilgiler veren ATSO Başkanı Davut Çetin, “Ülkemizde kayıtlı işyeri sayısı 1 milyon 900 bine yakın. Bu işyerlerinin yüzde 87’si mikro işletme. Yani çalışan sayısı 10 kişiden azdır. Özetlersek, Türkiye’de işyerlerinin ezici çoğunluğu küçük işletme veya esnaftan oluşmaktadır. TUİK’in son verisine göre internet üzerinden satış yapan girişim oranı ise halen yüzde 11 civarında. Deloitte TÜSİAD raporuna göre e-ticaretimiz 2018’de 60 milyar liraya çıktı. E-perakendede ancak 31 milyar liraya, oran olarak da yüzde 5’lere geldik. Gümrük verilerine göre e-ihracatımız 2018’de 358 milyon dolar olmuş. Gelişme var, ama halen yolun başında olmaya devam ediyoruz" diye konuştu.
'KONUŞMAK YERİNE ISRAR EDİYORUZ'
Ülkemizde endüstri 4.0 düzeyinde birçok işletme bulunduğunu, ama imalat sanayinin ortalama düzeyinin endüstri 2.0 veya 2.5 olduğunu aktaran Davut Çetin, “Ticaret kültürümüz ise halen endüstri 2.0’a bile gelmedi. Biz Antalya 4.0 sloganını 2018’de lanse ettik. Ülke olarak Türkiye 4.0’ı konuşmamız gerekirken, maalesef çok başka sorunlar, üzücü olaylar ve gündemlerle doluyuz. Bu ortamda böyle toplantılar, projeler yapmak yerine, oturduğumuz yerden konuşsak, esnafa kredi istesek, vergi affı, kira desteği, prim desteği istesek inanın daha popüler oluruz. Yine de biz Odalar Borsalar Birliği olarak, ATSO olarak, dijitalleşme ve e-ticarette ısrar ediyoruz. Çünkü biliyoruz ki, dijitalleşme ve e-ticaret esnaf dostudur, KOBİ dostudur. E-ticaret, köylünün, çiftçinin, el işi yapan ev kadınının dostudur. E-ticaret sayesinde herkes üretici ve tüccar olma imkanına sahiptir. Hep birlikte esnafa ve çiftçiye bunu anlatmak zorundayız. Evinde halı dokuyan dijital dünyada, caddede mağazası olan dijital dünyada yer almalıdır" diye konuştu.
AKILLI TARIM VE TURİZM KÖYÜ PROJESİ
Dijitalleşme ve e-ticareti sadece pazarlamayla sınırlı görmemek gerektiğini sözlerine ekleyen Başkan Davut Çetin, “Üretimi ve markalaşmayı destekleyecek biçimde ele almalıyız. Antalya olarak turizmde rekor kırıyoruz, ama bir giyim markası yaratamıyoruz. Döşemealtı halısı gibi bir değerimiz var, kayboluyor. Tarımda yerel ürünleri geliştiremiyoruz. Bu toplantılarla ulaşamadığımız kesimlere örnek projelerle ulaşmalıyız. Örnek köy ve örnek esnaf projeleri yapmalıyız. Hep birlikte dijital köy, dijital cadde ve dijital esnaf projelerini ülkeye yaymamız gerekiyor. Dijital kültürü geliştirmek için teknoloji fuarları düzenlemeliyiz. Şehir merkezlerinde kültür merkezi gibi teknoloji merkezleri kurulmalıdır. Antalya’da akıllı tarım ve turizm köyü projesi yapılabilir. Ayrıca dijital esnaf konusunda da pilot projeler yapılabilir" ifadelerini kullandı.
ANTALYA, (DHA)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |