Bugünlerde sendikanın, ‘Greve gideriz’ çıkışıyla birlikte Antalya’da tramvayı çok konuşur olduk.
Grev gerçekleşirse, seferler tümden durur mu diye endişelenmekten başka elimizden bir şey gelmiyor.
Bundan sonrası sendika başkanı ile belediye yetkililerinin keyfine kalmış.
Ancak, tramvayla ilgili asıl kallavi sorunlar yakında patlayacak gibi…
Bu meseleler de grevle ilgili değil…
Menderes Türel döneminde ihale edilen ve Makyol Şirketi tarafından yapımına başlanan Antalya 3. Aşama Raylı Sistem ile ilgili bazı pis kokular geliyor.
Pis koku deyince hemen, yolsuzluk, usulsüzlük anlaşılmasın…
Kastettiğim, işlerin sağlıklı yürümemesiyle alakalı… Yani tarafların iş bilmezlikleri ve sorumluklarını yerine getirmedeki beceriksizlikleri ile ilgili…
Tramvayda sorun iki ana konuda düğümleniyor…
Birincisi; raylı sistemin yapımı…
İkincisi; bu raylarda gidecek tramvayların alımı…
Her ikisinde de büyük sorun var.
Türel’in, 3. aşama raylı sistemin ihalesini 2019’da bitirmek kaydıyla yaptığını açıklamalarından biliyorum.
Yani, görevde kalsaydı, hedefinde, Antalya 3. Aşama Raylı Sistemi’ni 2 yıl önce hizmete sokmak vardı…
Şimdi öğreniyorum ki, 3. aşama, ne bu yıl, ne önümüzdeki yıl, ne de ondan sonraki yıl hizmete girebilecek durumda…
Raylı sistem bitse bile tramvayların önümüzdeki yıla bile yetişme ihtimali yok…
Üzerinde yürüyecek vagonların olmadığı bir raylı sistem, bugün bitse ne olur, bitmese ne olur…
Kaldı ki, Makyol’un, yani raylı sistemi yapan firmanın, inşaatı bitirmek için 6 seferde ve toplamda 1300 güne yakın ek süre aldığı bilgisi benim kulağıma kadar geldi.
Yok kot yüksekliği, yok proje değişikliği, ASAT’ın bazı talepleri ve pandemiden dolayı imalatın gecikmesi gibi sorunlar işi bir hayli zora sokmuşa benziyor.
Her başvurusuna süre uzatımı alan şirket, eğer bu süre uzatımları verilmeseydi, sözleşmede yazan gecikmeden doğan ceza ödeme müeyyidesini yerine getirir miydi?..
Sanmıyorum…
Böyle bir durum şirket açısından bir felaket olurdu…
Çünkü, raylı sistemin geciktiği her gün için aslında belediyeye ödemesi gereken para 348 bin lira… Yani, sözleşme bedeli olan 696 milyon TL’nin onbinde 5’i kadar...
Menderes Türel döneminde yapılan sözleşmede ceza maddeleri açık ve net şekilde belirtilmiş…
Bu durumda, kesilmesi gereken ceza 1300 gün x 348 bin TL’den toplamda ne eder, varın siz hesaplayın…
Tramvaylar yapım işi ise başlı başına bir sorun…
Büyükşehirin araçlar için gerekli krediyi bulamadığı konuşuluyor.
210 milyon TL toplam bedelli tramvaylar için 31 milyon 500 bin lira avans ödemesi öz kaynaktan yapılmış. Ancak, kalan 178 milyon 500 bin liranın ödenmesi işi hala sıkıntılı…
Tramvayların sözleşmeye göre bitiş tarihi ise Haziran 2022…
Tabi, para bulunursa…
Bana gelen son bilgi, siparişi verilen 15 tramvaydan daha biri bile üretim bandına konulmuş değil…
2022 Haziran ayına yetişir mi peki?..
Sanmam…
2022’yi deviririz miyiz?..
Cumhuriyetin 100’ncü yılından da gün alırsak şaşırmam…
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() Koç ![]() 21 Mart - 20 Nisan
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |