İNGİLTERE HARİÇ TÜM ANA PAZARLARDA TOPARLANIRIZ
Ana pazarlarda bundan sonra bir toparlanma yaşanacağını belirten Özaslan, Ana pazarlardan Almanya’da çok küçük bir düşüş söz konusu. İngiltere’deki düşüşün bu yıl da devam edeceğini düşünüyoruz. Rekabetin ve fiyat savaşlarının yaşandığı Rusya’da da önümüzdeki süreçte bir toparlanma yaşanacaktır” değerlendirmesini yaptı. Önümüzdeki hafta Antalya’da bir toplantı yapacakları bilgisini veren Özaslan, yapılacak olan toplantıda, Rusya’dan ziyaretçi getiren tur operatörlerinin ve konaklama sektörünün sorunlarını ele alacağız. Biz zaten Rusya Turizm Ajansı ile düzenli olarak toplantılar yapıyor, elde ettiğimiz bulguları karşılıklı olarak paylaşıyoruz” dedi.
DÜŞÜŞÜN ASIL SEBEBİ İRAN, SURİYE VE İSRAİL
Ekonomik krizin devam ettiğini ve bunun da Türkiye’nin Avrupa’daki ana pazarlarına yansıdığını söyleyen Özaslan, “Mayıs ayında düşüş azalarak yüzde 1,5’e geriledi. Yüksek sezonda bu da telafi edilecektir. Yaşanan düşüşün en büyük nedeni İran’dan gelen yolcu sayısındaki yüzde 41’lik azalma. Buna bir de Suriye’den gelen ziyaretçi sayısındaki yüzde 33’lük ve İsrail’den gelen ziyaretçi sayısındaki yüzde 18’lik düşüşü eklediğinizde neredeyse Mayıs ayında yaşanan toplam ziyaretçi kaybına denk geliyor. Ancak 5 aylık ortalamada ortaya çıkan 4,3’lük kayıp büyük bir kayıp değil. Türkiye bu yıl UNWTO’nun açıkladığı yüzde 3 – 4 bandında bir ziyaretçi artışı yakalayarak dünya ortalamasında bir büyüme kaydedecektir” açıklamasını yaptı.
KÖRFEZ ÜLKELERİNDE ARTIŞ
Türkiye’nin özellikle körfez ülkelerinden gelen turist sayısını hızla arttırdığını belirten Özaslan, gelen ziyaretçi sayısının sayısal oranda az olsa bile, oransal olarak ciddi artışlar gösterdiğine dikkat çekti.
FİYAT - KALİTE DENGESİNİ BOZACAK ŞEKİLDE ODA FİYATLARIYLA OYNANMAMALI
Özellikle Rusya pazarında ortaya çıkan fiyat bazlı rekabetin Türkiye’deki oda fiyatlarını nasıl etkileyeceğine dair sorumuza Özaslan, “Serbest piyasa koşullarında işletmelerin fiyat ayarlamaları yapmalarına elbette müdahale edilemez. Ancak ben, fiyat- kalite dengesini bozacak ve verilen hizmetin standardını kötü etkileyecek şekilde fiyatlarla oynanmasını doğru bulmuyorum. Burada çok ince bir çizgi var ve bu çizginin çok iyi muhafaza edilmesi gerekiyor. Bunun için de sektörün örgütlü olması gerekiyor ki, oluşturulan Turizm Meclisi bu konuda atılmış önemli bir somut adımdır” şeklinde cevap verdi.