BANKALARDAN ANGARYA İSTEĞİMİZ YOK
Tüketicinin Korunması Kanunu çalışmalarında ‘bilinçli tüketici, basiretli tacir' sloganını benimsediklerini belirten Yazıcı şunları anlattı: "Verilen hizmetle alınan ücret makul olmalı. Bankaların faiz dışında 31 kalem gelirleri olduğunu belirlemiştik. Ancak süreç içinde bunun 60 farklı kalem olduğunu gördük. Bütün bunlara BDDK tarafından bir düzenleme getirilmesi tartışmaları sonlandıracaktır. Bizim kimseden bedava hizmet sunması isteğimiz yok. Bunun adı angaryadır. Bankalardan da angarya isteğimiz yok. Ama yapılan hizmet ile alınan ücretin denk olması gerekiyor. Ne bankalar, ne de tüketiciler hiç kimse yolunacak kaz değil.
İKİNCİ ÖNCELİK AVM KANUNU
Öncelikli gündemlerinin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun olduğunu belirten Hayati Yazcı, gündemin ikinci sırasında ise, perakende ve alışveriş merkezleriyle ilgili bir kanun tasarısı olduğunu kaydetti. Şimdiden çalışmalarına başladıkları tasarıyla ilgili açıklama yapmamanın erken olduğunu belirten Yazıcı, raf ücreti gibi sorunların yanı sıra, esnaf ve sanatkarların da sıkıntılarını gözeteceklerini kaydetti. Türkiye'de 3 bin 100 oda olduğunu hatırlatan Yazıcı bu konuda da düzenlemeye gideceklerini söyledi.
MAKETTEN SATIŞLARA SİGORTA
Bakan Yazıcı ayrıca konut projelerinde maketten satışlarda bir sigorta sisteminin getirilmesi için sektör ile anlaşmaya vardıklarını belirterek "Ancak bu sigorta sisteminin maliyetleri artırmaması önemli" dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |