“İnternet çağı medyasında ‘hızlı ve reyting getirici habercilik’ ihtirası gazeteciliğin en temel ilkelerini rafa kaldırınca, ‘yalan haber’ üretmek de, ‘pazarlamak’ da artık çocuk oyuncağı olmaya başladı. Youtube’a düşen ‘Sibirya’da uzaylı cesedi bulundu’ videosu da yüz binlerce kez izlendi, tüm dünya medyasında haber oldu. Peki işin aslı ne çıktı?
İngilizce yayın yapan devlet destekli RTV televizyonu, ‘uzaylı cesedi’ diye sunulan şeyin , bulduğunu iddia eden şahıs tarafından yapılan bir manken olduğunu, içinin ekmekle doldurulduğunu, üstünün özenle boyandığını yerel basına dayanarak duyurdu. Polis soruşturma açtı. Baykal Gölü yakınında, Buryatya’da bulunduğu iddia edilen ceset, internet dünyasının en popüler dosyalarından biri haline geldi.
İnternette haber vermek değil ‘haber yaratmak’ ve kamuoyunu etkilemek, gittikçe kolaylaşmaya başladı.”