BES müracaatları öncesi 5 bin dakika olan aylık ortalama cevaplama süresi, BES başvurularının başladığı Ağustos 2012'den sonra aylık 60 bin dakikaya kadar ulaştı.
6327 Sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu'nun geçici 10. maddesinde 29 Haziran 2012'de yapılan değişiklikten sonra, emeklilik ve sigorta şirketleri tarafından kesilen ve BMVD'ye ödenen vergilerin anaparaya tekabül eden kısımlarının, Bireysel Emeklilik Sistemi'nden ayrılırken stopaj kesintisi yapılan hak sahiplerine iadesi ile ilgili başvurular 29 Ağustos 2012'de başlamıştı.
Aradan geçen 6 aya rağmen, başvuru sahibine hakları olan stopaj kesintilerinin ödenmemesi tepkiye neden oluyor.
Bireysel emeklilik ve hayat sigortası poliçelerine ait iade işlemleri için geçen sene ağustos ayı itibariyle tek başvuru yeri olan BMVD'ye elden, iadeli taahhütlü posta ve kargo yolu ile ulaşan çok sayıda kişi, paralarını alamadığı gibi, ne zaman alacakları yönünde sorularına da cevap bulamıyor.
Hak sahibi vatandaşların e-mail ve telefonlarla soru yağmuruna tuttuğu, telefonlarına cevap verilmediği gerekçesiyle tepki gösterdiği Büyük Mükellefler Vergi Dairesi, geçtiğimiz günlerde internet sayfasından “Bireysel Emeklilik ve Şahıs Sigortası Geri Ödemeleri” başlığıyla bir açıklama yayınlayarak, iadelerin, Gelir Vergisi Sirküleri'nin yayınlandığı 23 Ekim 2012 tarihinden itibaren yapılmaya başlandığını duyurdu.
Duyuruda, iade işlemlerinin sıralamasında her aya ait başvuruların kendi içinde yıl ve başvuru sırasına sokulması esasına riayet edildiği belirtilerek, “Dairemize ulaşan başvurular ulaşma sırasına göre evrak kayıt numarası almaktadır. Bir aylık dönemler itibariyle evrak kayıt numarası verilen dilekçeler, iade işlemlerinin yapılacağı serviste yıl sırasına sokulmakta önceki yıllardan başlamak üzere ve aynı yıl içinde evrak kayıt sırasına uyularak iadeler gerçekleştirilmektedir. Herhangi bir evraka ödeme sırasının hangi tarihte geleceğini tespit edebilmek ise mümkün değildir” denildi.
Daireye yapılan bütün aramalara cevap verilmeye çalışıldığı, görevlilerin mükelleflere cevap verdiği ve telefonların meşgul çalmasının santralden kaynaklanmadığı aktarılan duyuruda, “Bu nedenle siz aradığınızda meşgul sesi duymadığınız için cevap verilmediğini düşünmekte haklısınız. Ancak telefonlara cevap verilmemesine ilişkin söz konusu şikayetiniz gelen aramaların yoğunluğu ve telefonlarımızın meşgul çalmamasından kaynaklanmaktadır” ifadeleri kullanıldı.
BES müracaatları öncesi ve sonrasında daireye gelen ve cevaplanan telefonların aylık süresini gösteren bir grafiğin de yer aldığı duyuruda, BES müracaatları öncesi 5 bin dakika olan aylık ortalama cevaplama süresinin, BES başvurularının başladığı Ağustos 2012'den sonra aylık 60 bin dakikaya kadar ulaştığı bilgisi verildi.
Duyuruda, “Sıkça sorulan Sorular” başlığıyla, “Posta/kargoyla gönderdiğim başvurum elinize ulaştı mı?”, “İade ödemeleri yapılmaya başlandı mı?”, “2007 öncesi ayrılışlar için neden iade yapılmıyor?” ve “Telefonları neden cevap verilmiyor?” gibi sorulara yanıtlar yer alıyor.
MAĞDRULARIN TEPKİSİ
İadelerini alamayanlar, daha önce oluşturulan “bireyselemekliliksistemi.org” adlı internet sitesinde, paralarını alamadıkları ve ne zaman alacaklarına dair cevap bulamadıkları için tepkilerini yazıyor. Burada yazan vatandaşların çoğu, bekletilen paralarına faiz işletilmemesi ve paralarının değer kaybetmesini de eleştiriyor.