ATAV, turizm sektörü örgütlerinin de desteğiyle Antalya'nın yerel lezzetlerinin dünyaya tanıtımının ve gastronomi turizminin geliştirilmesi amacıyla yeni bir projeye imza attı. Antalya'nın yerel markalarından Shakespeare'da yapılan toplantıda projenin tanıtımını ATAV Başkanı Nizamettin Şen gerçekleştirdi.
Başkan Şen, ATAV'ın kurulduğu 1996'dan bu zamana kadar Antalya ve ilçelerinde gizli kalmış veya unutulmaya yüz tutmuş sosyo-kültürel, tarihi, gastronomi ve doğal zenginlikleri gün ışığına çıkarmak için çalışmalar yürüttüğü ve son proje 101 Street Food ile Antalya lezzetlerinin dünyaya tanıtılacağını söyledi.
ATAV'ın 12 yıl önce 4 dilde yayınlanan Toroslar'dan Akdeniz'e Antalya Lezzetleri yemek kitabı ve bu kitaba ait 6 dildeki broşürle gastronomi alanında sesini duyurduğunu belirten Şen, yemek kitabından hareketle Slow Food Antalya ile daha detaylandırarak Antalya tarhanalarını kayıt altına aldıklarını ve İtalya'da tadım günü düzenlediklerini anlattı.
Antalya yemek tariflerinin dünya gastronomi çevrelerinde ilgi gördüğünü belirten Şen, 146 ülkeden 240 binin üzerinde yemek ve içecek tarifi yer alan Expo 2015 Milano'ya ait World Recipes isimli web sayfasında ATAV'ın Antalya'ya ait 49 yemek tarifiyle Top İtalian and İnternational Authors listesinde beşinci sırada yer aldığını da söyledi.
101 YEREL MARKA RESTORANI
Gastronomi turizminde Antalya'yı tüm dünyaya duyurmak istediklerini belirten Şen, 101 Street Food projesinin dünyada yeni bir akım olan kentte halkın yıllarca ve sıklıkla kullandığı yerel restoranları ve lezzetlerini tek bir çatıda topladığını dile getirdi. 1001 Street Food içinde çorbacılar, kebap ve pideciler, balıkçılar, yöresel lezzetler, tatlıcılar ve dondurmacılar şeklinde 5 kategoride 101 restorana kentin semtlerine göre yer verildiğini belirten Şen, “Bu projeyle birlikte Antalya'nın turizmde yerel lezzetleriyle de ön plana çıkacağını ümit ediyoruz" dedi.
Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)