Turizmin başkenti Antalya şimdi de Animall Antalya adıyla uluslararası Hayvancılık ve Süt Endüstrisi Fuarı'na ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Burdur'da üç yıldır Hayvancılık ve Süt Endüstrisi fuarını düzenleyen Expolink Fuarcılık ile Almanya'da her iki yılda bir uluslarasası Hayvancılık ve Süt Endüstrisi Fuarı'nı düzenleyen DLG Fuarcılık işbirliğinde Antalya'da Animal Antalya Hayvancılık ve Süt Endüstirisi Fuarı yapılacak. Antalya Expo Center'de bu yıl 25-28 Kasım tarihleri arasında gerçekleşelek fuarla ilgili Antalya İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nde toplantı gerçekleştirildi.
Toplantıya, Antalya, Burdur ve Isparta'dan sektör temsilcileri ile bürokratlar katıldı. Antalya İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Ahmet Dallı, her iki yılda bir Hannover'de dünyanın en büyük uluslararası hayvancılık fuarı gerçekleştirildiğini söyledi. Böyle bir fuarın ara yıllarda Antalya'da yapılmasının kararlaştırıldığını anlatan Dallı, bu fuarda öncelikle büyük ve küçükbaş hayvancılığın lokomotif sektör olacağını söyledi. Antalya'nın aynı zamanda balıkçılığın ve kanatlı sektörü ile kedi ve köpek sektörünün önemli bir yeri olduğunu anlatan Dallı, “Bu fuarın ülkemize ve bölgeye hayırlı olmasını diliyorum" dedi.
Expolink Fuarcılık yönetim kurulu başkanı Zeki Erdoğan, Türkiye'de hayvancılık fuarının eksikliğinin hissedildiğini söyledi. Bu fuara Türkiye adına bölgenin sahip çıkması gerektiğini anlatan Erdoğan, bir danışma kuruluşu oluşturup belli peryotlarda toplantılar yapıp fuarla ilgili hazırlıklar yapacaklarını söyledi. Erdoğan,“Hannover dünyanın en büyük fuarı. Almanya'ya gidemeyen ziyaretçi ve firmaların Antalya'ya geleceğini tahmin ediyoruz. Bu yıl üç salonda, 17 bin metrekarelik alanda planladığımız fuarı, 2017'de 35 bin metrekareye çıkarmayı planlıyoruz" dedi.
DLG Fuarcılık Genel Müdürü Nezih Soyaran ise her iki yılda bir gerçekleştirecekleri hayvancılık fuarını 2019 yılında 60 bin metrekarelik alanda yapmayı planladıklarını söyledi. Uluslararası hayvancılık fuarını nerede yapacaklarını dünyanın 32 ülkesinden 46 firmasına sorarak belirlediklerini anlatan Soyaran,“Sorduğumuz firmaların yüzde 85'i 'Antalya' diye yanıt verdi" diye konuştu. Hedeflerinin büyük olduğunu aktaran Soyaran, “Almanya'daki fuarı yılda 170 bin kişi ziyaret ediyor. Bizim hedefimiz de 2019 yılında Antalya'daki fuarda 170 bin ziyaretçi sayısına ulaşmak. Bunu birlikte gerçekleştirmek istiyoruz" dedi.
ANFAŞ Genel Müdür Yardımcısı Server Seçer de EXPO Center'de gerçekleştirilecek bu fuarın ilerde büyük bir marka olacağına inandığını söyledi. Seçer, hayvancılık fuarı denince Ortadoğu ve Balkanlarda Antalya'nın akla geleceğini kaydetti.
Mustafa KOZAK/ANTALYA, (DHA) -