Antalya’nın Demre ilçesine bağlı Beymelek Halinde bulunan iş yerindeki elektrik aboneliğini 2014 yılında kapattıran kullanıcıya, iki yıl sonra CLK tarafından 10 bin liraya yakın elektrik faturası tebliğ edildi. İş yerinin kapalı olduğunu belgeleriyle birlikte CLK Akdeniz Elektrik Parekende Satış A.Ş Müdürlüğü’ne bildiren ve faturaya itiraz eden kullanıcıya ‘Faturanız doğru’ yanıtı verildi. Kapalı olan iş yerine haksız ve usulsüz fatura kesilerek CLK tarafından adeta soygun yapıldığını öne süren kullanıcı, konuyu yargıya taşıyacak.
Antalya Demre’de tarımsal ihracat yapan iş yerindeki elektrik aboneliğini, Ağustos 2014’te kapattırmak için TEDAŞ’a başvuran kullanıcı, iş yerinin kapalı olduğuna dair Beymelek Hal Müdürlüğü’nden aldığı belgeyi de kuruma teslim etti. Bunun ardından Eylül 2014 tarihinde ise abonelik sonlandırıldı.
2 YIL ÖNCE KAPATILAN ABONEYE 9.538 TL FATURA GELDİ
Bu arada iş yerini devreden ve aboneliği kapatılan kullanıcıya, iki yıl aradan sonra Mart 2016’da 9 bin 538 TL elektrik faturası tebliğ edildi. Kapalı olan iş yerine kesilen astronomik ve haksız fatura karşısında şaşkına dönen kullanıcı, CLK Akdeniz Elektrik Parekende Satış A.Ş Müdürlüğü’ne başvurarak bu haksız faturanın düzeltilmesini istedi. Ancak CLK yetkilileri kullanıcıdan önce faturayı ödemesini, aksi halde üzerindeki aboneliklere ait elektriklerin kesileceğini bildirerek, faturayı ödemesinin ardından yazılı olarak itiraz dilekçesi ile başvurabileceğini söyledi.
ZORAKİ TAHSİLATTA ÇİRKİN VE HAKSIZ UYGULAMA
Bunun üzerine kullanmadığı elektriğin faturasını ödemek için bankaya giden kullanıcıya, yalnızca CLK’nın ilgili merkezinde ödeme yapabileceği belirtildi. Antalya’daki CLK Akdeniz Elektrik Parekende Satış A.Ş Müdürlüğü veznesine giden elektrik kullanıcısı nakit ödeme kabul edilmediğini öğrenince ikinci bir şok daha yaşadı. Kredi kartı ile ve zorunlu olarak taksit faiziyle birlikte haksız faturayı zorunlu olarak ödeyen kullanıcı ardından Nisan 2016 tarihinde CLK’ya bir itiraz dilekçesi ile başvurarak ödediği haksız faturanın iade edilmesini talep etti.
CLK, TÜM İTİRAZLARA ‘FATURADA HATA YOK’ YANITINI VERDİ
Haziran 2016’da CLK tarafından kullanıcının itirazına verilen yazılı yanıtta ise, kapalı olan iş yerindeki sayacın arızalı olduğu için hatalı tüketim kaydettiği ve faturalandırılan tutarda bir hata bulunmadığı öne sürüldü. Bunun üzerine kullanıcı sayacı 2014 yılında sökülerek iptal edilen iş yerinin kapalı olduğunu, ASAT Genel Müdürlüğü’nden aldığı abonelik dökümündeki ‘Sıfır’ su tüketmi gösteren belgelerle ispat ederek bir kez daha CLK’ya itirazda bulundu.
Bununla da yetinmeyip iş yerinin kapalı olduğunu bir de bağlı bulunduğu ticaret odasından aldığı ‘faaliyet’ dökümüyle belgeleyerek CLK’ya iletti. Ancak tüm bu itirazların ardından CLK’nın kullanıcıya verdiği yanıtta, anılan dönemde iş yerinin ‘faal’ olduğu öne sürülerek iki yıl önce aboneliği sonlandırılan elektrik sayacından tahsil edilen bedelin doğru olduğu belirtildi.
MAĞDUR EDİLEN TÜKETİCİ DAVA AÇMAYA HAZIRLANIYOR
Bir kamu hizmeti olan elektrik dağıtım işinin özelleşmesinin ardından ortaya çıkan soygun gibi faturaların yarattığı mağduriyetlerin giderilmesi için bu konuda yeni düzenlemeler yapılması gerektiğini dile getiren mağdur kullanıcı CLK’ya karşı dava açmaya hazırlanıyor.
1 MİLYON 700 BİN ABONEYE HİZMET VEREN CLK’NIN KARNESİ KÖTÜ
Cengiz-Limak ve Colin gruplarının bir araya gelerek oluşturduğu konsorsiyumu, özeleştirme kapsamında Mayıs 2013’ten bu yana Antalya, Isparta ve Burdur illerinde yaklaşık 1 milyon 700 bin elektrik abonesine hizmet veriyor. Ancak elektrik dağıtım hizmetinin özelleşmesinin ardından yaşanan fahiş fatura, elektrik kesintisi ve tüketiciyi mağdur eden diğer usulsüz uygulamalar açısından CLK Akdeniz ülke genelinde karnesi en kötü dağıtım şirketlerinin başında geliyor.
Yusuf Yavuz (Odatv)