Özellikle Temmuz ayı içinde iki ayrı elektrik faturası kesilmesiyle vatandaşı şaşkınlığa düşüren uygulamanın sırrı ortaya çıktı. Antalya, Burdur ve Isparta illerini kapsayan yaklaşık 1.7 milyon abonesi ile Türkiye'nin beşinci büyük şebekesi olan AKEDAŞ'ın özelleştirilmesinin ardından gündeme gelen uygulama soru işaretleri yaratmıştı. Pek çok abone bir ay içinde neden iki ayrı elektrik faturası kesildiğine anlam veremezken, AKEDAŞ Genel Müdürü Osman Hondu duruma açıklık getirdi.
Osman Hondu, özelleşme sürecinin ardından şirket olarak abonelerden alınan ücretleri her ayın 18'inde Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ'ye (TEDAŞ) ödemek zorunda olduklarını, sayaç okuma planlarını bu tarihe denk getirmek için böyle bir uygulamada bulunduklarını söyledi. Hondu, bunun tek seferlik olduğunu, yinelenmeyeceğini kaydetti.
BİR AYDA İKİ FATURA
Özelleşme olmadan önce ödeme süresinin aşılmasının bir problem yaratmadığını belirten Osman Hondu, "Devlet elindeyken ödeme yine 18'indeydi ama bu süreyi aşsanız da farklılık oluşmuyordu. Şimdi özelleştikten sonra, şirket olarak her ayın 18'inde elektrik faturasını TEDAŞ'a ödemek zorundayız. 18'ini geçtiğinde hem ceza ödüyorsunuz hem de teminatınız irat kaydediliyor. Dolayısıyla biz de kendi okuma planlarımızı ayın 18'ine kadar vatandaştan toplayıp devlete yatıralım diye bir değişiklik yaptık" dedi.
UYGULAMA BİR KEREYE MAHSUSTU
Yapılan değişiklik nedeniyle özellikle temmuz ayında bazı abonelere bir ay içerisinde iki ayrı fatura kesildiğini anlatan AKEDAŞ Genel Müdürü Hondu, "Ama bundan sonra öyle bir şey olmayacak. Bu durum emisyon planlarının değişikliğinden kaynaklandı, bir kereye mahsus oldu. Ağustos ve Eylül aylarından itibaren aylık tek okuma ile devam edeceğiz. Okumalarımız yine aylık bir kere olacak" diye konuştu.
Özgür ÖZTÜRK/ANTALYA, (DHA)