112 Acil Çağrı ekipleri, ihbarda bulunan vatandaşların doğru adres tarif etmemesinden ve asılsız ihbarlardan şikayet etti. Sağlıkçılar, vatandaşların 112 hizmetlerinden hızlı ve doğru yararlanabilmesi için '112 Acil hizmetleri ve acil çağrı numarası arandığında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda kamu spotu yayınlanmasını istedi.
ADRESİ DOĞRU TARİH EDİN
İhbar geldikten sonra 90 saniye içinde ekibin hazırlanarak olay yerine hareket ettiğini kaydeden 112 ekipleri, adres eksikliğinin vakaya ulaşmada engelleyici unsur olduğunu söyledi. Bu durumun farklı sorunları da beraberinde getirdiğine işaret eden acil ekibi, adres bilgisi eksikliğinden kaynaklanan gecikmeler nedeniyle hasta yakınlarının da tepkisiyle karşılaştıklarını dile getirdi.
90 SANİYEDE HAREKET
İlçe Sağlık Müdürü Ersan Çetiner, Finike'de 2 adet 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu'la hizmet verdiklerini kaydetti. Toplam 31 personelin görev yaptığına işaret eden Çetiner, "Vatandaşlara kaliteli acil sağlık hizmeti sunmak için 7 gün 24 saat çalışıyoruz. Acil ekipleri her türlü ihbarda 90 saniye içinde istasyonunu terk edip, vakaya doğru harekete geçer. Bu tüm 112 istasyonları için kritik standart bir değerdir. Amacımız halkımıza kaliteli bir Acil Sağlık Hizmeti ulaştırmaktır" dedi.
VATANDAŞTA ÜZERİNE DÜŞENİ YAPSIN
Ekiplerin, kaliteli ve dünya standartlarında hizmet vermek için çabaladığını anlatan Çetiner, "Verilen hizmetin kalitesi, ekiplerimizin çalışma usulleriyle ilgili olduğu kadar, vatandaşlarımızın hizmetten doğru bir şekilde faydalanmayı bilmesiyle de mümkündür. Hizmetten doğru faydalanabilmek için, öncelikle 112'nin çalışma usul ve esaslarının da bilinmesi gereklidir" dedi.
ÇAĞRI MERKEZİ ANTALYA'DA
Antalya'da tüm acil hizmetlerin tek numara üzerinden verildiğine işaret eden Dr. Çetiner, olayın türüne göre, polis, itfaiye ve sağlık personelinin birlikte hareket ettiğine işaret etti. Antalya'da 112'yi arayan insanların çoğu kez yaşadıkları ilçede görev yapan görevlilerin telefonu açtığını düşündüğünü belirten Çetiner, "İhbarcı, adres verirken karşıdaki kişinin kendi yaşadığı ilçeyi bildiğini düşünüyor. Oysaki çağrı merkezi ihbarları alıp, ilgili ilçedeki ekiplere olayı bildiriyor" diye konuştu.
ARAÇLARDA ŞOFÖR YOK HEPSİ ACİL MÜDAHALE GÖREVLİSİ
Ambulanslarda 1 paramedik ve 2 acil tıp teknisyeninin bulunduğunu vurgulayan Dr. Çetiner, bu personellerin acil durumlara müdahale etmek üzere özel eğitimden geçtiğini söyledi. Ambulanslarda ayrıca şoför bulunmadığını anlatan Dr. Çetiner, "Vatandaşlar bazen şoförlerin hastalarına müdahale ettiği gerekçesiyle tepki gösteriyor. Araçlardaki görevli tüm personel acil vakalara müdahale etmek üzere eğitim almıştır" diye konuştu.
Suat SÖĞÜT/FİNİKE, (DHA)