Turizmde yıllar önce temiz yatak ve sıcak suyun kaliteyi temsil ettiğini belirten Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner ise "Turizmin anayasası 'kalite' sözcüğü ile başlamalı" dedi.
Akdeniz Üniversitesi'nin (AÜ) Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve Türkiye Kalite Derneği ile birlikte düzenlediği '1. Akdeniz Kalite Sempozyumu'nun öğleden sondaki ikinci oturumunda 'Turizmde kalite' konusu ele alındı. Atatürk Konferans Salonu'nda gerçekleşen ve Fantasia Hotel Deluxe İşletme Müdürü Zülal İnan başkanlık yaptığı oturuma, Fraport IC Genel Müdürü Alexander Sven Laukenmann, Fraport IC Kalite Müdürü Musa Güngören ve Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı ve TUI Holding Türkiye Temsilcisi Hüseyin Baraner konuşmacı olarak katıldı.
Fraport IC Genel Müdürü Laukenmann, Fraport'un 2009 yılında 1.97 milyar Euro gelir elde ettiğini ve 553 milyon euro kâr sağladığını söyledi. Fraport bünyesinde 18 bin insanın istihdam sağladığını anlatan Laukenmann, yine 2009 yılında 51 milyon yolcu ağırladıklarını kaydetti.
RAKİPLER TOPARLANIYOR
Antalya'daki otellerin yeniliğinden ve hizmet kalitelerini üst düzeylere çıkmış olmasından dolayı turizm adına memnuniyet duyduğunu dile getiren Laukenmann, "Esasında rakiplerimize göre avantajlarımız bunlar. Ancak rakiplerimiz oldukları gibi durmuyorlar. Örneğin Mısır, gelecek yıl sorunlarını aşacak. Bu nedenle komşu ülkeler Mısır ve Yunanistan ile rekabet etme açısından elimizdeki avantajlarımızı daha iyi kullanmamız gerektiğini düşünüyorum" diye konuştu.
TURİZMİN ANAYASASI 'KALİTE'
Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı ve TUI Holding Türkiye Temsilcisi Hüseyin Baraner ise turizmde 'kalite' kavramını, "Yıllar önce temiz yatak ve sıcak su kaliteyi temsil ediyordu" sözleriyle anlattı. Baraner, günümüzde ise kalitenin geliştirilmesinin zorunlu olduğunu söyledi. Küresel dünya rekabetinin 7 gün 24 saat ürünün başında nöbet tutmaya zorladığını kaydeden Hüseyin Baraner, "Turizmin anayasası 'kalite' sözcüğü ile başlamalı" dedi. Turizm alanında müşteri memnuniyeti sağlayamayan işletmenin kaliteden söz edemeyeceğini vurgulayan Baraner, "Artık sadece iyi niyet ve hoşgörü tek başına yeterli olmuyor. Müşteri bir önceki yıl gördüğü imkanlara göre değil, içinde bulunduğu zamana göre değerlendirme yapıyor" diye konuştu.
LABORATUVAR OTELLER
Otellerin aynı zamanda turizmin laboratuvarları olduğunu aktaran Baraner, "Müşteri memnuniyeti için belli bir zaman beklemeye gerek yok. Turizmin laboratuvarları olan otellerde turistin memnuniyeti anında yüz ifadelerinden anlayabiliyorsunuz. İşte en önemli kısım bu, kalite burada devreye giriyor" diye konuştu.