SunExpress Genel Müdür Yardımcısı HacıSay, yaptığı bir yazılı açıklamada, Türk sivil havacılığında birçok yeniliğe imza attıklarını SunExpress`in, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışı kapsamında başlattığı uygulamanın, yolcu hakkını güvence altına aldığını belirtmişti.
Yeni uygulamayla, iç hat uçuşlarında istenmeyen aksamalardan doğacak rötar ve sefer iptali durumlarında, yolcularına, bir sonraki uçuşlarında indirim, bilet ücretini geri ödeme veya bileti başka uçuşla değiştirme gibi haklar tanıdıklarını bildiren Say, yolcuların haklarının, olumsuz hava koşulları, doğal afetler, savaş, sıkıyönetim ve seferberlik halleri gibi zorlayıcı bir neden olmaksızın meydana gelen gecikme veya iptal durumlarında geçerli olduğunu vurgulamıştı.
İŞTE O TAAHHÜTNAME
SunExpress`in ``Yolcu taahhütnamesi``ne göre yolcular, uçuşun zorlayıcı bir sebep olmaksızın 2-4 saat arasında gecikmesi durumunda, bir sonraki iç hat uçuşlarında 50, 4 saatin üzerinde gecikme söz konusu ise bir sonraki iç hat uçuşlarında 100 TL indirim hakkı elde edilecek. Uçuşun zorlayıcı bir sebep olmaksızın iptal edilmesi durumunda yolcular bilet ücretinin tamamını geri alacak veya daha sonraki bir uçuşla değiştirebilecek.
Say’ın daha önce yaptığı bu açıklamaya göre, cumartesi günü 5 saati aşkın rötar yaşayan Antalyalı yolculara Sunexpress’in 100’er TL indirim vermesi gerekiyor.
GÜN HABER UYARIYOR
Gün Haber’i arayan bazı Antalyalı yolcular, ne Antalya Havalimanı’nda bekledikleri süre içinde, ne uçakta ve ne de indikten sonra kimsenin kendilerinden özür dilemediğini, böyle bir indirim hakkından da bahsedilmediğini söylediler.
Gün Haber, Hacı Say’ın daha önce yaptığı açıklamaya dayanarak, rötar mağduru tüm yolcuları haklarını almaları konusunda uyarıyor.
ANTALYA İLK DEĞİL
Sunexpress’in Antalya-İzmir uçağında cumartesi günü yaşattığı 5 saatlik rötar ilk değil. Geçtiğimiz mayıs ayında da aynı durum yaşanmış, yolcular alkışlarla rötarı protesto etmişlerdi.
Adana Şakirpaşa Havalimanı’ndan, Sabiha Gökçen Havalimanı’na saat 22.30’da hareket etmesi gereken SUN Ekspres’e ait 'XQ9407' sefer sayılı yolcu uçağı, teknik arıza nedeniyle 3 saat rötar yapmıştı.
Gecikme nedeni ve uçağın ne zaman kalkacağını öğrenmek isteyen yolcular muhattap bulamayınca büyük tepki göstermişti. Havalimanı bekleme salonunundaki 145 yolcu, şirketten hiç kimsenin kendileriyle ilgilenmediğini öne sürerek, firmayı protesto etmişti. Firma yetkililerine seslerini duyurabilmek için alkışla tempo tutan yolcular, "Paranla rezil olmak diye buna denir" diye tepki göstermişlerdi.
Yaz sezonunda rötarların sık görüldüğünü söyleyen bazı yolcular, "Uçakları yaz sezonunda dış seferlere yönlendirip, iç hatları ihmal ediyorlar. Paramızı verdiğimiz halde 3 saatten beri bekliyoruz. Böyle sorumsuzluk olmaz. Üstelik karşımızda ciddi bir muhatap da bulamıyoruz. Valizlerimizle alanda ortada kaldık. Paramızla rezil olduk" diye tepki göstermişti.