ETS Tur Kalite Güvence ve Müşteri İlişkileri Müdürü Ayşıl Arıcı, müşteri memnuniyetini saptamak adına 20 kişilik ekiple yaptıkları çalışmanın sonuçlarını açıkladı. 2 yıllık çalışma süresince, ETS görevlilerinin istatistik tuttuğunu belirten Arıcı, 198 bin kişinin bilgileri üzerinden Türk tatil tüketicisinin profilini ortaya koyduklarını söyledi.
Birinci tercih: Antalya
Ayşıl Arıcı’nın verdiği bilgiye göre, Türkler yurt dışında en çok İtalya, Orta Avrupa, İspanya, Mısır ve Fransa’yı, yurt içinde ise yüzde 65 oranında Antalya, yüzde 15 oranında Bodrum, sonrasında ise Marmaris ve Kapadokya’yı tercih ediyor.
Beklentiler yükseldi
Türk tatilci otellerde vejetaryen menüyü bile sorgular duruma geldi. Arıcı, "Turizm tüketicisi eskiden talep etmediği konularda beklentilerini iletmeyi öğrendi. Örneğin vejetaryen misafirler sadece salata, sebze ya da zeytinyağlı büfeleriyle yetinmeyip kendilerine özel menüler yapılmasını arzu ediyorlar. Tatlı büfesinde hayvansal gıda bulunan çeşitlerin etiketlerinde uyarı bulunmasını istiyorlar. Açık büfe ve her şey dahil ağırlıklı konaklansa dahi diyet uygulamak isteyen misafirler özellikle istedikleri gıdaları ve pişirme yöntemlerini talep ederek bu konuda tesisleri geliştirdiler" diye konuştu.
Özel hizmet verenler arttı
Ayşıl Arıcı; MS, diyabet, çölyak, kanser hastaları, böbrek rahatsızlıkları, alerji, yürüme- görme- işitme engelleri, yaşlı misafirler ve benzeri rahatsızlıkları nedeniyle özel hizmet sağlanması gereken misafir grubunun yoğun talebi üzerine portföylerindeki özel hizmet sunabilen tesis sayısının 25'ten 38'e çıktığını kaydetti.
Kim neye dikkat ediyor?
Türkiye'de seyahat edenlerin yüzde 64’ünün evli, yüzde 36’sının bekar olduğunu kaydeden Ayşıl Arıcı, şunları sıraladı:
"Turlara katılanların yüzde 66’sı İstanbul’dan, yüzde 6’sı Ankara’dan, yüzde 5’i İzmir’den, yüzde 4’ü Antalya’dan, yüzde 19'u da diğer illerden geliyor. Otobüs ulaşımlı tatil satın alanların yarısı, ilk sıradaki koltuklarda yolculuğu tercih ediyor. Balayı çiftlerinde, damatlar hesaplı bir tatil ararken, gelinler odaya yapılacak ikram beklentisi içinde. Bebekli aileler oda konforu ve temizlik hizmetlerine, çocuğu olan aileler büfe çeşitliliğine önem veriyor. Bekar tatilcilerin yüzde 30’u gittikleri tesisteki müşteri profili yaşlı veya çocuk ağırlıklı olduğunda tesis değişikliği istiyor. Her şey dahil konaklamalarda erkek tatilciler içki markalarına duyarlı. Tatile giden her 10 kişiden 8’i deniz tarafında oda talep ediyor."
Ömer ERDEM/ANTALYA (DHA)