Türkiye Seyahat Acetaları Birliği (TÜRSAB) Ege Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Hasip Ali Hepşen, İzmir'de 7 kiliseler, 12 antik İyon kenti gibi değerlerin ön plana çıkarılarak, turizmin çeşitlendirilmesi gerektiğini söyledi.
Rusya'ya ambargo, Yunanistan'da kriz, Irak, Suriye, Mısır, Libya gibi Türkiye'nin turizmi açısından önemli ülkelerdeki iç savaş ve çatışmalar nedeniyle turizmci 2015 yılını hüsranla geride bırakırken 2016 yılına büyük umutlarla girdi. Sultanahmet Meydanı'nda 10 Alman turistin öldüğü patlama umutları kırdı. TÜRSAB Ege Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Hasip Ali Hepşen, terörün sadece Türkiye'nin değil Fransa, İngiltere, Belçika, Hollanda gibi ülkelerin de sorun olduğunu belirterek, tanıtıma ara vermeden devam edilmesini, kriz dönemlerinde agresif pazarlamanın uygulanmasını istedi. Hepşen, "Çalışmayı ve tanıtmayı bırakmamak lazım. Terör global bir sorun. Fransa'da Almanya'da da oluyor ve onlar tanıtımdan, pazarlamadan vazgeçmiyor" dedi. Hepşen, İzmir'in kültür değerlerine rağmen kültür turizminden hak ettiğini alamadığını öne sürerek, 7 kiliseler, 12 antik İyon kenti gibi değerlerin ön plana çıkarılarak, turizmin çeşitlendirilmesi gerektiğini savundu.
İZMİR'E EN ÇOK ALMAN TURİST GELİYOR
TÜRSAB Ege Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Hepşen, 2015 yılı içinde 30 Kasım'a kadar Türkiye'ye 34 milyon 780 bin turist girdiğini, girişlerin en çok İstanbul, Antalya, Edirne, Muğla ve Artvin'den yapıldığını, yurtdışı girişlerinde yüzde 18 ile Fransa'nın başı çektiğini onu Rusya ve Yunanistan'ın izlediğini, Gürcistan ve Ukrayna artışının yüzde 8 olduğunu söyledi. İzmir'de 2015 yılında 30 Kasım'a kadar 1 milyon 736 bin 500 yabancı turistin geldiğini, Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda ve İtalya'nın başı çektiğini, Rusya'nın İzmir'de 18. sırada yer aldığını anlatan Hepşen, dış politikada İran ile yaşanan gerginliğe dikkat çekerek, Ege Bölgesi'ne girişlerde İranlı turistlerin 7'nci sırada olduğunu vurguladı. Hepşen, 2016 sezonu için iç piyasanın canlandırılması şart koşarak, "Antalya, Rusya krizinden sonra fiyatları esnetti. 2015 verilerinde fiyatların esnekliği bakımından Antalya açık ara önde tercih edilmiş. Bodrum ve Çeşme, Antalya'ya göre daha pahalı kalmış durumda. 2016 yılı için Antalya bölgesi otellerinin iç pazarda ciddi atak içinde olacağını görebiliriz. Bölgemiz otellerinin buna karşı birtakım tedbirleri olacaktır. Bu karamsar tablonun geçici olacağına inanıyoruz. Yapılması gereken İzmir'in tanıtımını yapmak ve bunu devamlı kılmaktır. Özellikle talep esnekliğinin düşük olduğu alanlara yönelmekte yarar var. Sağlık turizmi, inanç turizmi ve 3. yaş turizmine ağırlık verilmeli. İzmir'in bir kimliğe kavuşması kent olarak bir esprisinin, havasının olması şart. Bu satış için çok önemli. Kriz dönemlerinde agresif pazarlama ve tanıtım yapılmalı. İç pazarda hareket sağlamak için erken rezervasyon kampanyası etkili yapılmalı. Kruvaziyer turizm desteklenmeli. KDV oranları yüzde 8'e indirilmeli SGK primlerinde 2016 yılına özel indirim sağlanması muhtasar vergilerinde bir yıl indirim sağlanması gerekir" diye konuştu.
DHA