Kapadokya Turistik İşletmeler Derneği (KAPTİD) Genel Sekreteri Nazif Demir,yeni pazarlarla turizmde geceleme ve kişi başına düşen geliri artırma kararlılığı içerisinde olduklarını söyledi.
KAPTİD Genel Sekreteri Nazif Demir, geçen yıllarda sadece Nisan ayı ortalarından itibaren bölgede görülen Paskalya Bayramı hareketliliğini vazgeçilmez bir turizm hareketliliği olarak değerlendirip turizmciler olarak sevindiklerini hatırlattı. Demir, günümüzde Kapadokya'nın yılın 8-9 ayında Paskalya dönemi gibi doluluk oranına ulaştığını belirterek, şöyle dedi:
"Önümüzdeki Nisan ayının ortalarından itibaren gerçekleşecek Paskalya bayramı hareketliliği bu dönem çok ayrıcalıklı olmayacaktır. Eskiden az gelen turist zamanında Paskalya dönemindeki yoğunluğu görür, turizmciler olarak sevinirdik. Ancak şu anda doluluk belirli bir orana ulaştığı için Paskalya Bayramı’nın bir ayrımcılığı yok. Ama ek talepler oluşuyor. Bunu da Kapadokya bölgesi içerisinde kalan Kozaklı, Aksaray,Kırşehir,Niğde ve Kayseri gibi kent ve ilçelere turistleri taşıyarak söz konusu talepleri karşılamaya çalışıyoruz."
Son yıllarda bölge turizmcileri olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın da desteği ile dünyanın önde gelen turizm fuarlarında Kapadokya bölgesini etkin şekilde tanıtıma büyük bir ağırlık verdiklerini kaydeden Demir, 5-6 uluslararası düzeyde fuarın yanı sıra Hamburg, Frankfurt ve Cannes gibi branş fuarlarının yapıldığı merkezlerde de Kapadokya bölgesinin etkin tanıtımı için çalışmalar yaptıklarını söyledi. Demir, Kapadokya bölgesindeki turist yoğunluğuna bakıp, rehavete kapılmayacaklarını bildirirken şöyle konuştu:
"Kapadokya bölgesindeki yoğun turist dolulukların olduğu dönemlerde bu kadar fuara neden katıldığımızı soran arkadaşlarımız da oluyor. Bizim derdimiz biz iyi bir durumda iken, rehavetine kapılıp çalışmaları kesmek ve bu noktada farklı milliyetlere arayışı bırakmak olmamalı. Tam tersi başka pazarlara kendimizi tanıtıp gelecekteki müşteri potansiyelimizi oluşturmanın çabası içerisinde olmamız gerekiyor. Bölgedeki gelen sayısında sıkıntı yok, ortalama kalış süresi ve kişi başı gelirde düşüklükte sıkıntımız var. Bunları değiştirmek için de farklı branşlarda farklı kesimlerde daha özel hizmetler bekleyen daha kültürlü ve daha paralı kesimleri kendimize çekmeye çalışıyoruz. Son günlerde sadece balon ve kayadan oyma tesisler nedeniyle, çok kültürlü ve çok paralı bir kesim bölgede oluşmaya başladı. Bunları sayısal bazda çoğaltıp, tabana yaygın, halka ulaşmış, gelir getiren ve sosyal gelişmeye faydası olan bir kesimi toparlamaya çalışıyoruz. Grup turizminde Kapadokya olarak zaten alacağımızı aldık. Bunu daha iyi daha pozitif anlamda sayısal olarak değiştirmeye çalışıyoruz. Fuarlara baktığımızda genellikle uluslararası boyutta 5-6 fuarlar var. Bir de branş fuarları var. Bu gün gidip Berlin ITB Fuarı'na, Franfurt’ daki Hamburg’daki özel tanıtım günlerine, Cannes’a gidip, Kapadokya bölgesini bütün olarak ele alıcı tanıtım etkinliğinde yerimizi almamız gerekir."