MUCİDİ olduğu Dosso Dossi Fashion Show'un 10'uncu yıldönümünde Rusya'nın da aralarında bulunduğu Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde tanıtım atağı başlatan Hikmet Eraslan, "3 milyon dolarlık tanıtım ile 350 milyon kişiye ulaşıp zor günler geçiren hazır giyim için itici güç olacağız" dedi.
İş ve tatili birleştirdiği özgün konsepti Dosso Dossi Fashion Show ile Türkiye ve dünyada adından söz ettiren Hikmet Eraslan, Rusya'nın da aralarında bulunduğu BDT ülkelerinde tanıtım atağı başlattı. Eraslan, Dosso Dossi Fashion Show'un 10'uncu yılı için hazırlanan kampanyanın startını, Ukrayna'nın başkenti Kiev'den verdi.
Kampanyanın sadece Dosso Dossi Fashion Show'un değil hazır giyim sektörünün ve Türkiye'nin tanıtımı anlamına geldiğini vurgulayan Eraslan, şunları söyledi;
“Sancılı dönemlerde firmalar önce tanıtım bütçelerinden tasarruf etmeyi gündemlerine alır. Ben tam aksini düşünüyorum. Krizi fırsata çevirme hedefiyle çok iddialı bir tanıtım atağı başlatıyoruz. Kampanya için 3 milyon dolarlık bütçe ayırdık. Hazır giyimde firma bazında devletten 1 kuruş destek almadan yurt dışında en büyük tanıtım bütçesini kullanıyoruz. Bu yönüyle Dosso Dossi olarak yine bir ilke imza atıyoruz. Bölge ülkelerinde en çok izlenen moda ve müzik kanallarının yanı sıra, gazetelerde, internet medyasında ve bilboardlarda 2 ay boyunca Dosso Dossi Fashion Show'un tanıtımları olacak. Ukrayna'nın ardından Rusya, Kazakistan, Kırgızistan ve Azerbaycan'da özel etkinlikler düzenleyeceğiz. İki ayın sonunda bölge ülkelerinde yaşayan 350 milyonluk nüfusun tamamına mesajımızı ulaştıracağız."
TÜRKİYE'NİN İMAJINA KATKI SUNACAĞIZ
Dosso Dossi Fashion Show'un müşteri kitlesinin ağırlıklı bölümünü oluşturan BDT ülkelerinde yüzde 100'e varan devalüasyonlar olduğunu hatırlatan Eraslan, “Böyle dönemlerde eldeki pazarı korumak bile büyük başarı. Biz bir yandan mevcut müşterilerimizle bağımızı canlı tutup, potansiyel müşterilerimizde merak uyandırırken diğer yandan ülkemizin ve hazır giyim sektörünün imajının korunmasına katkı sunacağız. Ukrayna'dan startını verdiğimiz tanıtım projesi ile geçen yılki 18.7 milyar dolarlık ihracat rakamını yakalamak için büyük çaba harcanan, bir bakıma ihracatın patinaj çektiği bir dönemde sektörümüz için itici güç olacağız. Bir başka ifadeyle kriz döneminde ekin vakti gelince biçeceğiz" diye konuştu.
Dosso Dossi Fashion Show hakkında da bilgi veren Hikmet Eraslan, Antalya'da 10 yılda 19 organizasyonda toplam 65 bin kişi ağırladıklarını ve 600 milyon dolar ciroya ulaştıklarını söyledi.
DOSSO DOSSİ FASHION SHOW'UN CİROSU YÜZDE 20 ARTACAK
16 Aralık'ta başlayacak Dosso Dossi Fashion Show'a da çok iddialı hazırlandıklarını anlatan Eraslan, "120 yerli üretici firmada çalışan binlerce kişi, Dosso Dossi Fashion Show için haftalardır fazla mesai yapıyor. Antalya'da bu kez 30 ülkeden 6 bin kişiyi misafir edeceğiz. Diğer ziyaretçiler ve teknik ekiplerle birlikte kış ortasında en az 10 bin kişilik insan trafiği yaratarak Antalya turizmine canlılık getireceğiz. Sıkıntılı dönemlerinde müşterilerimizin yanında olduğumuzu göstermek için en az 15 bin dolarlık alışveriş yapma zorunluluğunu kaldırdık. Misafirlerimiz, limit kaygısı gütmeden alışverişlerini yapabilecek. Limit koymadığımız halde ciromuzun yüzde 20 artışla 55 milyon dolara çıkmasını bekliyorum" diye konuştu.
CANDICE SWANEPOEL PODYUMA ÇIKACAK
Dosso Dossi Fashion Show, her organizasyonda podyuma bir top model çıkarma geleneğini de devam ettiriyor. Antalya'da 16-21 Aralık tarihleri arasında düzenlenecek etkinlikte bu kez Victoria Secret mankenlerinden Candice Swanepoel podyuma çıkacak. Etkinlikte ayrıca Mustafa Sandal'ın yanı sıra Rusya'nın en ünlü pop müziği sanatçısı Grigory Leps, Rumen şarkıcılar Inna ve Otilia ile Akcent Grubu sahne alacak.
İbrahim LALELİ/ANTALYA, (DHA) -