2 yıl önce Türkiye'de pilot il olarak Antalya'da hizmete giren 112 Acil Çağrı Merkezi ile yangın, itfaiye, polis, trafik, orman yangın, acil afet gibi tüm acil çağrı numaraları 112'ye dönüştürüldü.
27 Avrupa Birliği ülkesi ile sadece Antalya'da faaliyette olan sistemin kuruluş günü kutlamaları, Cumhuriyet Meydanı'nda yapıldı. Antalya Vali Yardımcısı Fuat Ergün, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Esra Yiğit, birim amirleri ve 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde görev yapan ambulans, itfaiye, orman yangın, il afet ve acil durum, sahil güvenlik, jandarma, polis ve Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi'nin katıldığı törenlerde, hem büyüklere hem çocuklara yönelik bilinçlendirme çalışmaları yapıldı. Çocuklar için çizgi filmden resim boyamaya kadar çeşitli tanıtıcı etkinler düzenlenirken, büyüklere de 112'nin tek acil çağrı numarası olduğu vurgulanan magnet, şapka gibi hediyeler dağıtıldı.
112 Acil Çağrı'nın Antalya'da çalışmalarının 2005 yılında başladığını, kullanımına ise 2 yıl önce geçildiğini belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Esra Yiğit, tüm acil çağrı numaralarının bu sistem ile tek numarada toplanıldığını kaydetti. Halkı bilinçlendirme çalışmalarında çocuklara ağırlık verildiğini de anlatan Esra Yiğit, kullanılmaya başlanmasından 21 yıl sonra bile Avrupa vatandaşlarının dörtte üçünün halen 112'nin kullanım amacını bilmediğini söyledi.
Yiğit, bu nedenle 112 Günü ilan edilen 11 Şubat tarihinde Avrupa ülkelerinde 112'yi tanıtmak için birçok farklı etkinlik düzenlendiğini kaydetti. Yiğit, "Avrupa 112 Günü, Antalya'da da 26 Ekim 2009'da faaliyete geçen ve tüm acil yardım hizmeti veren kurumları bünyesinde bir araya getiren 'Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi' önderliğinde bu yıl ikinci kez kutlanıyor. Kutlamalar özellikle geleceğimiz olan çocuklara yönelik planlanmıştır. Gün boyu sürecek tanıtım faaliyetleri ile 112 Acil Çağrı numarasının önemi, gerekliliği, nasıl ve ne zaman kullanılması gerektiği konularında çocuklara ve vatandaşlara bilgi verilmesi amaçlanıyor" diye konuştu.
Antalya'da 112'ye yönelik bilinç oranının yüzde 80'lerde olduğunu belirten Yiğit, en büyük sorunlarının ise gereksiz aramalar olduğunu vurguladı. Bu yıl için Türkiye'de 10 ilde daha 112 acil çağrı merkezleri kurulacağını anlatan Yiğit, 2013'te buna 28 ilin ekleneceğini ve her yıl en az 10'ar ilde kurularak önümüzdeki süreçte tüm Türkiye genelinde acil çağrı numaralarının artık sadece 112 olarak kullanılacağını dile getirdi.