2014 Yerel seçim sonuçlarını Türkiye genelini en yakın bilen Gezici Araştırma Genel Müdürü Murat Gezici son anketini açıkladı, Türkiye genelinde sosyal, ekonomik, politik ve kültürel konular ile ilgili seçmenin algısını belirlemek üzere 14 - 15 Şubat 2015 tarihlerinde, TÜİK örneklem verileri dikkate alınarak Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde, 32 il ve 225 ilçede bunlara bağlı 259 mahalle ve köyde, 18 yaş ve üstü seçmen nüfusunu temsil eden yaklaşık yarısı kadın olmak üzere toplam 3.840 katılımcıyla, hanede yüz yüze görüşme metoduyla bu araştırmayı Gezici Araştırma aylık kamuoyu yoklaması amacıyla yapmıştır.
Örneklemin seçilmesinde, tesadüfi örnekleme yönteminden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılıp, görüşülecek deneklerin belirlenmesinde ise cinsiyet ve yaş kotası uygulanmıştır.
Araştırma sonuçları gerek sahada, gerekse bilgisayar ortamında çeşitli kontrollere tabi tutulmuş, elde edilen bulguların tutarlılığı gözlemlenmiştir. Araştırmanın hata payı güven aralığı sınırları içerisinde % 1,5’dir.
Önemli Açıklama Araştırmacı Murat Gezici’den
AKP’nin oy kaybetme sebeplerinin başında ülke gündemindeki yolsuzluk olayları, vatandaşın geçim sıkıntısı yaşaması, terör sorunun çözememiş olması, eğitimdeki aksaklıklar ve medyaya yapılan baskının vatandaş tarafından tepki ile karşılanıyor olması AKP’de ciddi oy kaybına sebep veriyor. AKP’nin seçim sürecinde % 35 altına düşme ihtimali oldukça yüksek sebebi; kararsız seçmen belirleyecek olması, Kararsız seçmenler etkisi şu şekilde yansıyor;
ÖNEMLİ BİR ANALİZ;
Kararsız seçmen hızla artıyor, kararsızların oranı % 19.7’dir. İstatistiksel olarak kararsızlar partilerin aldığı oy oranlarına göre ağırlığınca dağıtılmaktadır Tablo 2 de uygulanarak yapılmıştır. Fakat diğer bir yöntem kararsızlara ayrı bir soru “Oy vermek zorunda kalsanız hangi parti tercihiniz olur ?” sorularak kararsız seçmenin hangi partiye yakın olduğunu görmekteyiz. Tablo 3.de sonuçları görebilirsiniz.