Kampanya kapsamında 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesindeki polis, itfaiye, ambulans, jandarma, sahil güvenlik, orman yangın ve afet işleri birimlerinin katılımıyla Cumhuriyet Meydanı'nda etkinlik yapıldı.
Etkinlikte vatandaşlara ve okul öncesi eğitimi alan çocuklara birimlerin faaliyetleri anlatıldı. Öğrenciler, palyaço ve sihirbaz gösterileriyle 112 Acil Çağrı Merkezi uygulamasını eğlenerek öğrendi. Çağrı merkezi bünyesindeki her birim üniformaları ve araçlarıyla çocuklara acil yardım gerektiren olayla karşılaştıklarında yapılması gerekenler hakkında bilgi verdi. Etkinlikte polis, itfaiye, ambulans, jandarma, sahil güvenlik, orman yangın ve afet işleri birimlerine tek telefon numarası '112'den ulaşılabileceği vurgulandı. Meydana kurulan dev ekrandan da çağrı merkezinin anlatıldığı çizgi film ve şarkılar yayınlandı.
YÜZDE 80 GEREKSİZ ÇAĞRI
Çağrı merkezine günde 4 bin- 4 bin 500 civarında ihbar ulaştığını ve en büyük sıkıntının gereksiz durumlarda aranması olduğunu belirten 112 Çağrı Merkezi Müdürü Esra Yiğit Aş, gelen telefonların yüzde 80'inin merkezin uygulamaları kapsamı dışında olduğunu söyledi. Bazı duyarsızların yeni aldığı telefonunu denemek ya da arama yaptıktan sonra telefonunu kapatmak gibi gereksiz durumlarda çağrı yaptığını dile getiren Aş, su ya da elektrik hizmeti için yapılan aramaların sayısının fazlalığından yakındı.
GÜLDÜREN İSTEKLER
112 Acil Çağrı Merkezi'nin acil bir durum olmamasına rağmen arayanlardan bazılarının 'Canım sıkıldı sohbet edelim' gibi ilginç istekte de bulunduğu belirten Aş, "Bir kadının çamaşır asarken alt kata düşürdüğü çamaşırın alınması için itfaiyeyi çağırması beni güldürmüştü. Belki elbiseyi acil giymesi gerek ama böyle bir durum için itfaiyenin meşgul edilmemesi lazım. Yüzde 80 gereksiz çağrılarımız var maalesef" diye konuştu. Aş, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin acil durumlarda insanlara bir an önce yardım ulaştırmak amacıyla aranması gerektiğini dile getirdi.
Tolga YILDIRIM/ANTALYA, (DHA)