Acar, ilkokul, ortaokul ve liselere yeni kayıt olan öğrencilerle ilgili bilgi isterken, 2002’den sonra ders programlarında yapılan değişiklikleri de sordu.
CHP’li Acar, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in yanıtlaması istemiyle verdiği önergede, 2012-2013 öğretim yılında ilkokullara kayıt olan öğrenci sayıları ile bu öğrencilerin ortaokul türlerine göre dağılımı konusunda bilgi istedi. İlköğretimden mezun olan öğrencilerin ne kadarının liselere devam ettiği ve okul türlerine göre kayıt bilgilerini de soran Acar, AKP hükümetleri döneminde ilköğretim öğrencilerinin ders saatlerinde yapılan değişiklikleri de gündeme taşıdı. Acar, “İlköğretim kurumlarının ders dağıtım çizelgeleri, 2002’den bu yana kaç kez değiştirilmiştir? Haftalık ders saati sayısında nasıl bir değişim yaşanmıştır? Matematik dersinin yıllık ders saati sayısında nasıl bir değişim olmuştur? Bu değişikliklerden kaçında, öğrencilerin ders yükünün fazlalığı gerekçesiyle ders saati sayısı azaltılmıştır? dedi.
ATATÜRK ORTAK DEĞER Mİ?
Acar, Başbakan Erdoğan’ın imam hatip okulları için gündeme getirdiği “milletin okulları” değerlendirmesi ve ders kitaplarından Atatürk konularının çıkarılması ile ilgili olarak da Bakan Dinçer’e şu soruları yöneltti:
“Bakanlığınız okul türleri arasında bir önem, değer sıralaması yapmakta mıdır? Hangi okullar daha önemli ve değerlidir? Başbakan’ın bir okul türü için yaptığı “milletin okulları” değerlendirmesi, bu önem sıralamasında etkili midir?
Eğitimin birleştirici ve ortak değerler etrafında bir arada yaşama kültürü kazandırma gibi bir hedefi var mıdır? Olmalı mıdır? Yürütmekte olduğunuz eğitim politikası bu niteliği taşımakta mıdır? Atatürk ve Atatürkçülük ile ilgili konuların Milli Eğitim Bakanlığı’nın görevi olmaktan ve ders kitaplarından çıkarılması, yürüttüğünüz politikanın sonucu mudur? Bakanlığınız, Atatürk ve Atatürkçülük gibi kavramları ortak değer olarak görmemekte midir? Eğitim sisteminden, Atatürk ile ilgili kavramların azaltılması, çıkarılması uygulamaları devam edecek midir?”