BOYNER Grubu’nun lüks mağazacılıktaki öncü markası Beymen 2015 yılını yüzde 25 büyümeyle kapatıyor. Zorlu Center’de yer alan Beymen mağazası bu yıl 200 milyon lira ciroya ulaşırken tüm Beymen’lerin cirosu 930 milyon lira oldu. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, Türkiye ve çevresinde yaşanan sıkıntılara rağmen 2015 yılında büyümeye devam ettiklerini belirterek, 2008 krizinden bu yana her yıl yüzde 20-25 büyüdüklerini söyledi. 2015’i 930 milyon liralık bir ciroyla kapatacaklarını kaydeden Çapcı, 2016 yılında ise 1.1 milyar liralık bir ciroya ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.
YABANCIDAN 100 MİLYON TL
Beymen’in bu sene cirosunun yüzde 12’sinin yabancı müşterilerden geldiğini kaydeden Elif Çapçı şöyle konuştu: “İstinyePark, Zorlu Center ve Nişantaşı Beymen ile mono butiklerimizde bu oran yüzde 20’yi geçiyor. Dolayısıyla güçlü bir yabancı müşteri payımız var. Biz bu sene yabancı müşteri kaynaklı ciromuzda 70 milyon lirayı bulduk, önümüzdeki yıl bu oranın 100 milyon lirayı bulacağını düşünüyoruz. Geçen seneden bu yana “Resort store” isimli küçük mağazalar açtık. Bodrum Mandarin Otel’de ve Yalıkavak Palmarina’da, daha sonra da Antalya MaxxRoyal Otel’de mağaza açtık. Bu mağazalarımızın performansından da çok memnunuz. Önümüzdeki yıl bir mağaza daha Antalya’da açılacak. Rusya krizine rağmen şimdilik bir değişiklik yapmadık bu kararımızda. “
ERKEKLER YENİ KADINLAR
Zorlu Center’da 10 bin metrekare büyüklükteki mağazalarının cirosunun 2015’te 200 milyon liraya doğru gittiğini belirterek, “Geçen yıl 150 milyon liraydı. Biz mağazamızın performansından memnunuz” dedi. Müşterilerinin yüzde 55’inin kadın yüzde 45’inin erkek olduğunu da kaydeden Çapçı şöyle devam etti: “ Bu değişiyor zaman zaman. Kadınlar daha çok geziyor ve daha sık sık geliyor. Erkekler daha az gelip daha çok alışveriş yapıyor. Son dönemde daha heyecanlı işlerin olduğu taraf erkek modası. Erkekler yeni kadınlar. Jimmy Choo, Louboutin, Guiseppe Zanotti erkek ayakkabısı da yapmaya başladı. Bazı markalar kadın ve erkek de aynı desenleri bile kullanmaya başladı. Hem kadın hem erkek defilelerinde aynı şeyi görebiliyorsunuz. Eskiden bizde klasik erkek ağırlıklıydı, şimdi eşitlendi. Modayı takip eden erkek sayısı çok hızlı arttı. İki ayrı erkek de değil. Hem klasik takım giyiyorlar hem de akşamları farklı karşınıza çıkıyorlar. Erkekler çok cesurlar artık. Eski kalıplardan hızla çıktılar. Yeni ne çıktı diyen kadın müşterinin bir de erkek versiyonu var artık. Sosyal medyada artık Mr.Beymen diye
bir grup var. “
Akmerkez’e farklı konsept
BİR süredir Akkök Grubu ile birlikte kod adı Phoenix olan bir proje üzerinde çalıştıklarını da söyleyen Çapçı, “Büyük olasılıkla 2016’da bu da hayata geçecek” dedi. Bugün Türkiye’de 22 adet Beymen mağazası var. Beymen İzmir Point Bornova açıldığında toplam 23 Beymen olacak. Aralarında TOD’S, ETRO, VALENTINO, DOLCE&GABBANA, EMILIO PUCCI gibi markaların olduğu toplam 21 butik Beymen ortaklığıyla
hizmet veriyor.
En çok müşteri Katar’dan geliyor
İSTANBUL’un artık dünya için seyahat ve alışverişin destinasyonu olduğunu kaydeden Eliç Çapçı, “Londra, Paris gibi şehirlere baktığımızda bunu hep görürdük şimdi İstanbul da o yola girdi. Yeni açılan lokasyonları besleyen de Türk olmayan müşterilerin İstanbul’a tatile ve uzun kalmaya gelmesi. THY’nin yaygın ağa sahip olması İstanbul’a çıta atlattı. Yeni havaalanından sonra kapasite iyice artacak. Bizi ileride destekleyecek müşteri grubu Çinliler. Çinli nüfusu Milano, Paris, Londra ve Roma’da alışverişte müthiş bir paya sahip. Şu anda bir pay alamıyoruz, çok az Çinli geliyor İstanbul’a. İleri de onlar da gelecek. Şu anda büyük mağazalarımızın yabancı müşteri kapasitesi her geçen gün artıyor. En çok müşteri Körfez ülkelerinden geliyor. Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Suudi Arabistan önde gelen müşteri grubu. Ardından da Azerbaycan, Kazakistan ve Rusya geliyor” diye konuştu.
Hurriyet