Bülent Arınç’ın bu sözleri ile, 2002 yılında Gaziantep’teki Zeugma antik kentinde tuvalet açan Turizm Bakanı ANAP’lı Mustafa Taşar’ı kastettiği öğrenildi. Taşar, 15 Haziran 2002 günü yapılan açılış törenindeki konuşmasında, gelecek eleştirileri de hissederek ‘’Koskoca Turizm Bakanı Bakanı geldi, tuvalet açtı. Başka işi gücü yok mu? diyenler çıkacaktır. Evet, buraya turistler geliyor, hizmete ihtiyaç var, Turizm Bakanı da bunu yapar, bunu yapmak zorundadır.” demişti.
Siyasetin renkli isimlerinden olan Mustafa Taşar, 1983 yılında Turgut Özal ile birlikte politikaya başlamış, 2002 yılına kadar Devlet, Çevre, Tarım ve Köyişleri, Turizm Bakanlıkları görevlerinde bulunmuştu. Taşar, 3 Ocak 2007 tarihinde Afyon yakınlarında geçirdiği trafik kazası sonucu hayatını kaybetmişti.
ÖLÜLERİN ARDINDAN KÖTÜ KONUŞMAK CAİZ Mİ?
Ölülerin ardından kötü konuşmak caiz değildir Hz Aişe validemizden rivayet edilen bir hadisi şerifde Peygamberimiz (sav) "Bir arkadaşınız öldüğü zamanonu bırakın, onu gıybet edip ayıplamayın " buyurmuştur (Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, c IV, s 275)
Abdullah b Ömer'den rivayet edilen bir hadiste de "Ölülerinizin iyiliklerini, güzelliklerini anın ve kötülüklerini sarfı nazar edin " buyurmuştur (Tirmizi, Sünen, Cenaiz, 33, c II, s 215; Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, c IV, s 275 )
Buna göre ölüde görülen iyi ameller söylenebilirse de kötü halleri söylemek caiz değildir Hz Peygamberin kötülüklerinin zikredilmesini yasakladığı ölüler, kâfir, münafık, günahları açıktan işleyen ve bi'dat ehli olmayan ölülerdir Bu özellikleri taşıyan ölülerin kötülüklerini zikretmekte bir sakınca yoktur Çünkü bu ölülerin kötülükleri arkalarından anılınca müslümanlar bundan ibret alır ve kendilerini onların kötü akıbetinden korumak imkânı bulurlar
Nitekim "Ölülerinize sövmeyiniz " (Buhari, Cenâiz 96 ) mealindeki hadis-i şerifte geçen "ölüler" kelimenin başında bulunan ve ahd için olan "el" takısı, kötülüklerinin sayılması yasaklanan ölülerin, her ölü olmayıp, belli ölüler olduğunu ortaya koyduğu gibi Tirmizî hadisinde geçen "ölüleriniz", terkibindeki "mevta-ölüler" kelimesinin "kum = siz" kelimesine izafe edilişi de bu ölülerin müslümanların ölüleri olduğunu ortaya koyar
Cumhur ulemaya göre, bir fasıkın ölmeden önce tevbe etmiş olması ihtimali mevcut olduğundan fasık bile olsa hiçbir müslümanın ölümünden sonra kötülüklerini zikretmek caiz değildir