Antalya Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu, Çallı Kavşağı'nda Atatürk Anıtı'nı kaldırılıp yerine kavşak yapılması projesi ve şehir içi ulaşımıyla ilgili basın toplantısı düzenledi. İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Antalya Şubesi'nde düzenlenen toplantıda açıklama yapan Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu sözcüsü avukat Abit Küçükarslan, Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin, Çallı Kavşağı'nda yapılacak üst geçitle ilgili internet üzerinde araştırma yaptığını, Atatürk Heykeli'nin taşınmasını sorduğunu kaydetti.
ULAŞIM PLANLARI SONUÇLANDIRILMALI
Çallı'ya yeni bir kavşak gerekip gerekmediğinin bilimsel verilerle ortaya konması gerektiğini vurgulayan Küçükarslan, "Daha sonra kavşağın nasıl olacağı ve Atatürk Heykeli'nin nereye, nasıl taşınacağı tartışılmalı. Doğru tespitin yolu, sağlıklı verilere dayalı ulaşım planından geçer. 1989 yılında başlayan ulaşım planı çalışmaları sonuçlandırılmalı, planın gereği yapılmalıdır. Antalya'da düşünülen çevreyolları yapıldığında belki de Çallı'da yeni düzenlemeye gerek kalmayacaktır" dedi.
YANITINI BEKLEYEN SORULAR
"Çallı düzenlemesi Atatürk Anıtı'nı kaldırma projesi değilse, akla gelen soruların yanıtının verilmesi gerekir" diyen Küçükarslan, "Çallı Kavşağı, daha önce kaç kez düzenlenmiş, daha kaç kez düzenlenecek, hangi plan kapsamında yapılmaktadır? Trafik sayımlarına göre acil bir kavşağa gerek var mıdır? Yapılacak kavşağın özellikleri neler olacaktır? Falez Kavşağı gibi katlı bir altgeçit yapılması mümkün müdür? Kaç kat olacağı belli midir? Yapılacak kavşak tüm Antalya'yı ilgilendirmesine karşın Antalya nüfusu düşünüldüğünde katılım yeterli midir? Böyle bir katılım ve yöntemle önemli bir kavşağı düzenlemek bir kent için ne kadar sağlıklıdır?" diye sordu.
"KENT İÇİNE OTOBAN"
100.Yıl Caddesi'nde yapılan katlı kavşaklarla kent içinde bir otoban yaratıldığını savunan Abit Küçükarslan,
yeni bir otoban yaratılarak kentin bir daha ikiye bölüneceğini iddia etti. Karayollarının yaptığı kavşakların kent estetiğini bozduğunu savunan Küçükarslan, "Atatürk Anıtı hepimiz için önemlidir. Ayrıca tüm dünya kentleri için anıtlar kent kimliğinin en önemli parçasıdır. Anıt yerlerinin sık sık değiştirilmesi kent kimliğini yaralar. Büyükşehir Belediyesi'nin, Atatürk Anıtı'nın taşınması halinde, anıtın büyüklüğü, yeni yerindeki konumu ile ilgili bir projesi var mıdır? Bu soruların cevaplarını aldığımızda, bilimsel ve teknik doğruların yanında katkı koyacağımızı kamuoyuna duyururuz" diye konuştu.
ÇÖZÜM AÇILMAMIŞ İMAR YOLLARI
İMO Şube Başkanı Cem Oğuz ise Antalya'nın ulaşımının ancak yeni yollarla rahatlatılabileceğini söyledi. Antalya'da açılmayı bekleyen batı çevre yolu, kuzey çevre yolu ve kuzeybatı çevre yolunun olduğunu anlatan Başkan Oğuz, Çallı Kavşağı için harcanacak emeğin bu yolların açılması için harcanması gerektiğini kaydetti.
Antalya'da belediye başkanları değiştikçe planların da değiştiğine vurgu yapan Oğuz, Antalya'da bugüne kadar 8 ulaşım planı hazırlandı. Ama bir tanesi bile uygulanmadı" dedi.
TOPLU TAŞIMA VURGUSU
Başkan Oğuz, Antalya'da toplu taşımanın Antray, nostaljik tramvay, iki hatta çalışan 40 belediye otobüsü, 12 hatta çalışan 161 özel halk otobüsü, 92 hatta çalışan 662 özel halk midibüsü ve 12 hatta çalışan çevre otobüsleriyle sağlandığını, bunlara son dönemde sayılarını henüz bilemedikleri minibüslerin de eklendiğine işaret etti. Çallı Kavşağı'nın üç katlıya çıkartılmasını öngören projeyi Mevlana Kavşağı'nı örnek vererek değerlendiren Başkan Oğuz, Mevlana Kavşağı'nda hala sinyalizasyon olduğuna dikkat çekti.
Mustafa KOZAK/ANTALYA, (DHA) -