Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın desteği ve 12 turistik işletmenin katılımıyla 18-24 Kasım tarihleri arasında Hindistan'ın Mumbai, Bangalore, Chennai, Hyderabad ve Delhi şehirlerine roadshow düzenledi. Hindistan'ın en üst düzey gelir grubuna sahip olan kitleyi golf, balayı, düğün ve kültür turizmi alanlarında Türkiye'ye çekmenin planlandığı organizasyona Mardan Palace Hotel, Adam & Eve Hotels, Rixos Hotels, Su Sesi Luxury Resort, Calista Luxury Resort, Lykia Group, Lykia Lodge Kapadokya, Maxx Royal Hotel, Titanic DeLuxe Belek, Titanic Business Asia, Vertia Luxury Resort, Kapadokya MDC Hotel'den temsilciler katıldı.
TÜROFED Başkanı Osman Ayık, Atatürk Parkı Nar Beach'de düzenlenen toplantıda, Hindistan temaslarına ilişkin bilgi verdi. 2011 gibi fevkalade geçen bir yılın ardından 2012 turizm sezonunun başlangıçta biraz sıkıntılı geçtiğini belirten Osman Ayık, sezonun içlerine doğru ilerledikçe rakamlar bazında daha önceden öngörülen tablonun ortaya çıkmaya başladığını kaydetti.
TEK HANELİ BÜYÜME İLE 50 MİLYONA ULAŞILACAK
Geçen yılın rakamların yakalanmasına yönelik kısmen öngörülerinin gerçekleştiğini söyleyen Osman Ayık, esas hedefler açısından bunu yeterli görmediklerini, bu tabloda daha büyük çaplı büyümeler yakalamak için yeni pazarlara açılmak gerektiğini dile getirdi. Türkiye'nin son yıllarda turizmde dünyanın en çok büyüyen ülkesi olduğunu söyleyen Ayık, bundan sonra çift haneli değil, tek haneli şekilde daha küçük ölçekli oranlarda büyüyerek, 2023 hedefi olan 50 milyona ulaşılacağını anlattı.
YENİ HEDEF PAZARLAR
Osman Ayık, önümüzdeki yıllarda Hindistan, Ortadoğu, Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika ülkeleri orta uzaklıktaki destinasyonlar ile uzak destinasyonlar Brezilya, Çin ve Arjantin gibi birtakım ülkelere ve büyüme potansiyeli içeren pazarlara açılıp buralara ağırlık vermenin, bakanlığın ve sektörün tanıtım stratejileri içinde öncelikli yer aldığını açıkladı. HEDEF KİTLE HİNT ZENGİNLER
Bu noktada ilk gündeme Hindistan'ın alındığını belirten Osman Ayık, şunları söyledi;
"Gelişmeye çok açık, hızlı büyüme yakalayabileceğimiz bir pazar olacağını düşündüğümüz için de ilk fırsatta kendimize hedef olarak Hindistan'ı seçtik ve tanıtım amaçlı bir roadshow düzenledik. Hindistan gerek 1.3 milyara yakın nüfusu, gerekse ekonomik potansiyeli nedeniyle turizmde hedef pazar konumunda olması gereken bir ülke. Uçuş mesafesi 5 saat düzeyinde. Bizim için uzak sayılmayacak pazar ve çok büyük alıcı kitlesi mevcut. Hedefimiz Hindistan'ın en üst düzey gelir grubuna sahip olan kitleyi golf, balayı ve düğün organizasyonu ve kültür turizmi alanlarında Türkiye'ye çekmek."
HİNDİSTAN BASINININ İLGİSİ ÇEKTİ
Hindistan'ın Mumbai, Bangalore, Chennai, Hyderabad ve Delhi şehirlerinde seyahat acentalarının, tur operatörlerinin, birlik başkanlarının, üst düzey yöneticilerin ve üyelerin katıldığı çok önemli toplantılar yaptıklarını aktaran Ayık, "Kendilerine Türkiye'nin Hindistan için sunabileceği ürünlerin her birini tüm detaylarını katılımcı işletmelerimiz ile birlikte anlattık. Hindistan basınının da düzenlemiş olduğumuz roadshow kapsamındaki toplantılara ilgisi büyük oldu" dedi.
HİNDİSTAN BASINI TÜRKİYE'DE AĞIRLANACAK
Hindistan'da faaliyet gösteren tur operatörleri ve seyahat acentaları başkanları ve üyelerini, özel organizasyonlar düzenleyen firmalarını, Türkiye'nin ciddi anlamda PR'ını yapacak Hindistan'ın en etkili yayın kuruluşlarının temsilcilerini farklı farklı organizasyonlar kapsamında ülkemize davet edeceklerini belirten Ayık, "Kendilerine Türkiye'nin turizm anlamındaki bütün önemli noktalarını, tüm önemli ürünlerini birebir yerinde tanıtacağız" dedi.
HİNDİSTANLILAR NERELERİ GETİRİLECEK?
İstanbul'un bu pazarda önemli bir popülarite kazandığını belirten Osman Ayık, başta Antalya, İzmir, Bodrum, Fethiye, Kuşadası, Mardin, Kapadokya bölgelerinin yanında termal turizm bölgelerini de ön plana çıkarmayı amaçladıklarını söyledi. Ayık, özellikle shopping, golf ve düğün organizasyonları için ayrı bir tanıtım çalışması planladıklarını kaydetti.
Türk Havayolları'nın bugüne kadar Hindistan'da önemli çalışmalara imza attığına da değinen Osman Ayık, şu anda sadece Mumbai ve Yeni Delhi'ye haftanın her günü sefer düzenlediğini ve THY'nin tüm uçuşlarının ciddi bir dolulukla gerçekleştiğini söyledi.
TÜRKİYE'YE ÇOK YAKIN HİSSEDİYORLAR
Yapılan temasların ortak kanısını da açıklayan Osman Ayık, "Hintlilerin Türkiye ve Türklerle ilgili kesinlikle bir önyargıları yok. Tam tersi Türkiye ile ilgili çok olumlu düşüncelere ve izlenimlere sahipler. Kendilerini Türkiye'ye çok yakın hissediyorlar ve Türkiye'de olmak istiyorlar. Türkiye'nin hem doğulu bir tarafının olması, hem de batıyla çok entegre bir sosyal hayatın ülkemizde yaşanması Hintliler için ciddi bir çekim noktası yaratıyor" diye konuştu.
Mehmet ÇINAR/ ANTALYA, (DHA)