Turistlerin kontuarların önünde oluşturduğu uzun kuyruklar üzerine konuyu gündeme taşıyan Gün Haber’e, havalimanı işletmesi TAV’dan imzasız ve sadece ‘Bilgi notu’ olarak gelen açıklamada, “Havalimanı sözleşmesine göre, bu tür kuyruklar bir yıl içerisinde 30 kez oluşursa yeni bir terminal yapılması şart” konusuna hiç değinilmedi.
Önce TAV’dan gelen bilgi notunu paylaşalım ve sonra haberimizi yeniden verelim:
“Bilgi notu
26.04.2019 sabah 08:00-09:00 saatleri arasında Fraport TAV Antalya Terminal İşletmeciliği A.Ş. tarafından işletilen Antalya Havalimanı, Terminal 2’de kayıtlara geçen yolcu sayılarına göre yapılan değerlendirmede, toplam yolcu sayılarının kapasitenin altında gerçekleştiği görülmektedir.
Havalimanlarının genel işleyiş prensipleri bakımından, yolcu akışı ve buna bağlı yolcu memnuniyeti, havayolları şirketleri, yer hizmetleri kuruluşları, terminal işletmecisi Fraport TAV Antalya Terminal İşletmeciliği A.Ş. ve DHMI tarafımızdan sistemsel olarak ölçülmekte olup, herhangi bir yolcu mağduriyetine veya uçak gecikmesi yaşanmaması adına düzenli veri takibi yapılarak değerlendirilir.
Antalya Havalimanı özelinde ve havalimanımızın genel operasyonel karakteristiği çerçevesinde, yolcularımız tur operatörleri tarafından planlanan uçuş saatinden önce havalimanımıza toplu olarak getirilmekte olduğundan, check-in kontuarları önünde anlık kuyruklar oluşmaktadır. Ancak bu güne kadar tutulan kayıtların sonucunda, havalimanı kapasite limitlerinde kaygı yaratacak bir sonuç oluşturmadığı tespit edilmiş olup, operasyonel süreçlerde ciddi herhangi bir tıkanma ile karşılaşılmamıştır. Özellikle yaz sezonuna başladığımız şu günlerde, gözlem ve takiplerimiz artarak devam edeceği ve tüm sezona yayılacağını belirtmek isteriz. Saygılarımızla, Fraport TAV Antalya Terminal İşletmeciliği A.Ş.”
İŞTE O HABERİMİZ
Türkiye’de Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas Bodrum, Gazipaşa Alanya ve Antalya havalimanlarını işleten TAV, 2019 yılının ilk çeyreğinde 24 milyon Euro kar açıklarken, kontuarlar önünde karşılaşılan bu durum turizm açısından pek iç açıcı görünmüyor.
DHMİ BU SABAHI RAPOR ETTİ Mİ?
Gün Haber’e konuşan bazı uzmanlara göre havalimanı işletmecileri bu duruma çözüm üretmek zorunda… Yılda 30 kez bu tür kuyruk oluşması halinde DHMİ tutanak tutarak durumu rapor eder ve işletmeci yeni bir terminal inşa etmek zorunda kalır. DHMİ’nin tutanak tutmaması olayı görmezden gelme anlamına gelir ki, bu da görevi ihmale girer. DHMİ’nin bu sabah (cuma) yaşanan durumu rapor edip etmediği ise bilinmiyor.Yine uzmanlara göre, 35 bin metrekare büyüklüğünde bir terminalin yapım maliyeti en az 150 milyon Euro civarında… Bu ek terminalin işletme maliyeti ise her yıl için en az 7-8 milyon Euro… Antalya Havalimanı master planında ise en küçük terminal 65 bin metrekare…
DÜN KAR ETTİK DİYE AÇIKLAMA YAPTI
Büyüme ile ilgili olarak bilgilendirmelerde bulunan Tav Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, dün yaptığı açıklamada şöyle konuşmuştu:
"2019’un ilk çeyreğinde dış hat yolcumuz Antalya’nın da katkısıyla yüzde 10 arttı. Ciromuz yüzde 9 büyüyerek 270 milyon Euro'ya, FAVÖK yüzde 2 büyüyerek 98 milyon Euro'ya ve net kar yüzde 233 büyüyerek 24 milyon Euro'ya ulaştı. Kârlı inorganik büyüme fırsatlarına odaklanmaya devam ediyoruz. Şu anda BDT ülkeleri, Afrika ve Doğu Avrupa dahil farklı aşamalarda 10’a yakın projeyi değerlendiriyoruz. Her zamanki gibi projeleri değerlendirirken temel ölçütümüz paydaşlarımız için değer yaratmaya devam etmek."
TAV yurtdışında Gürcistan’ın Tiflis ve Batum, Tunus’un Monastir ve Enfidha-Hammamet, Makedonya’nın Üsküp ile Ohrid, Suudi Arabistan’ın Medine ve Hırvatistan’ın Zagreb Havalimanı’nda faaliyet gösteriyor. Holding, duty free, yiyecek-içecek hizmetleri, yer hizmetleri, bilişim, güvenlik ve işletme hizmetleri gibi havalimanı operasyonunun diğer alanlarında da faaliyet gösteriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |