Bünyesinde oluşturduğu yeni analiz bölümünün başına da Ufuk Aydın’ı da direktör olarak getirdi. Reklam eşdeğeri ile yapılan ölçümlemeye karşı artan eleştirilere paralel olarak Interpress, AMEC’in medya analiz standartlarını belirlemek adına ortaya koyduğu Barcelona İlkelerini temel alan yeni bir iletişim değerleme metodolojisini uygulamaya alıyor.
Türkiye’nin ilk medya takip şirketi olan Interpress, müşterilerine sunduğu hizmetler arasında önemli bir yer tutan medya analizleri konusundaki çalışmalarına yeni bir boyut daha katarak, AVD Araştırma’nın bünyesindeki medya analiz departmanını satın aldı. Günümüzde medyada artan çeşitlilik ve haber sayılarındaki hızlı yükselişin sonucu olarak, medya analizleriyle daha anlamlı ve hedefe yönelik sonuçlar elde etmek için çalışmalara başlayan Interpress ilk adım olarak, dünya çapında 41 ülkede 120’den fazla üyesi bulunan Uluslararası İletişim Ölçme ve Değerlendirme Birliği (AMEC) üyesi olmuştu. Başlayan bu yeni süreçte Interpress ikinci adım olarak, 2010 yılında Türkiye’de üst düzey medya analiz çözümleri
üretmek amacıyla kurulan AVD Araştırma’nın medya analiz departmanını bünyesine kattı. Interpress böylece, medya yansımalarının kurum itibar algısına etkisini ölçümleyeme yönelik AVD Araştırma’nın geliştirdiği PResearch, Türkiye Kurumsal Algı Endeksi (TKAE) gibi medya analiz ürünlerini ve analiz metodolojilerini de ürün yelpazesine eklemiş oldu. Medya Ölçümlemeleri konusunda yatırımlarına hız veren Interpress Genel Müdürü Ömer Özkan konu hakkında yaptığı açıklamada, ”AMEC’in medya analiz standartlarını belirlemek adına ortaya koyduğu Barcelona İlkelerini temel alan yeni analiz metodolojileri geliştirmek konusunda sona geldik” dedi.
Medya Analiz Departmanının başına Ufuk Aydın getirildi Interpress’teki medya analizlerinin yeni yapılanması sürecinde Ufuk Aydın analiz metodolojileri servisinin başına getirildi. Ufuk Aydın, İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler lisans, Marmara Üniversitesi Üretim Yönetimi ve Pazarlama yüksek lisans mezunu. Pazar Araştırma şirketinde kurumsal itibar araştırmaları, kullanım ve tutum araştırmaları ile ürün/kavram/reklam testleri konularında çok sayıda araştırma projesinin yöneticiliğini yapmış olan Ufuk Aydın, daha önce medya takip
sektöründe Araştırma Direktörü sıfatıyla, müşteriye özel medya analiz metodolojilerinin üretilmesi ile raporlamaları konusunda da çalıştı. AVD Araştırma’nın kuruculuğunu da yapmış olan Ufuk Aydın halen Uluslararası İletişim Ölçme ve Değerlendirme Birliği (AMEC)’in College eğitimlerini alan Türkiye’deki ilk ve tek kişi olma özelliğini
taşımaktadır.