AÜ Senato Salonu'nda, üniversitenin değişen logosunun tanıtım toplantısında konuşan Rektör İsrafil Kurtcephe, A'Ü'nün 1982 yılında kurulan, bugün 32 yaşını idrak eden, Türkiye'nin en genç, en dinamik ve başarılı üniversitelerinden biri olduğunu söyledi. Üniversitenin kendi yönetiminde 6'ncı yılına girdiğini aktaran Rektör Kurtcephe, şöyle konuştu:
"Rektörlük görevine geldiğim zaman şunu söylemiştim, 'AÜ dünyada tanınan, marka olarak algılanan, marka kent Antalya'nın markası haline gelecektir'. Hedefimizi buydu. Bilim dünyasında saygıyla anılan üniversite olmayı düşünüyoruz. 5.5 yıllık zamanda AÜ algısı gerçekten çok değişti. Elde ettiğimiz başarılar ve ortaya koyduğumuz eserler bizi yalnızca Türkiye'de değil, dünyada tanınır hale getirdi. Bu algı ve değişiklik AÜ'ye olan yaklaşımı çok farklı noktalara taşıdı. Sokaktaki insanımızdan dünyanın en önemli bilim kuruluşlarına kadar herkesin gönlünde yer etmiş bir üniversite olarak başarıya imza atmış bulunuyoruz. Türk milleti adına, bilim adına çok özel projeler ürettik."
'KİMSENİN YAPMADIĞINI YAPMAK'
AÜ olarak izledikleri yolu 'kimsenin yapmadığını yapmak' olarak anlatan Rektör Kurtcephe, "Birçok alanda başarı yakaladık. AÜ artık meyve veren her sezon sonunda hasat mevsimi gibi üretken bir üniversite haline gelmiştir. Her alanda teknoloji üretebilecek hale gelmiştir. Altyapımız da çok kuvvetlendi. AÜ 2008 yılından 2014 yılına kadar hem altyapı, hem personel, hem de öğrenci sayısıyla 3 misli artmıştır" diye konuştu.
Bu değişimde kurumsal kimliğin de değiştirilmesi gerektiği anlayışından yola çıkarak 2012 yılı sonlarında kurumsal kimlik çalışması bünyesinde 'İletişim Koordinasyon Kurulu' oluşturduklarını aktaran Rektör Kurtcephe, şöyle dedi:
"İlk faaliyet olarak bana sorulan, logomuzun değiştirilmesi oldu. AÜ logosunun AÜ algısını yansıtamadığı, başarılı üniversite logosuna katkı sağlayamadığı ortak bir kanaat olmuştu. Çeşitli kesimlerden bu logonun AÜ'yü çağrıştırmadığı şeklinde fikirler gelmişti. 'İddialı bir içerik yok. Büyüklerle yarışmayı düşünen bir üniversite algısı yaratmıyor, algılamıyoruz' eleştirileri vardı. Bu doğrultuda 1 yıl boyunca Türkiye genelinde bir logo yarışması açtık. Bu yarışmaya 1147 başvuru oldu. 868 eser kabul oldu."
Bu eserlerden AÜ algısını temsil edecek bir eser çıkmadığını kaydeden Rektör Kurtcephe, "Bu işi yapan sektörlere yöneldik. Çağrıda bulunduk. Bize eserler geldi. Komisyon değerlendirdi. Bunların içinden birini seçtiler. Bu seçilen logo onandı" diye konuştu.
Logodaki simgelerin anlamı
SAGA Global Sourcing firması grafik sanatçısı Mahyar Kalantari tarafından yapılan logodaki simgelerin anlamı ise şöyle açıklandı:
1 SAYISI: Üniversite kavramı, bilgi/bilimin kurumsallaşmasını ifade eder. Bu kurumsallaşma, bilgi-bilimin birlik ve bütünlüğünü gerekli kılmaktadır. Bu düşünce ile üniversite (uni-veritas) kavramı ve kurumu doğmuştur. Uni-Veritas (Hakikatin birliği) ise Antik Roma'da Latince Veritas, hakikat, doğruluk anlamlarına gelir. Ayrıca 1 sayısı, üniversitenin temel misyonu olan, bilimsel-bilginin üretimi, öğretimi ve aktarımı sürecinde yüksek kurumsal hedefimizi de sembolize etmektedir.
A HARFİ: Dünya ölçeğinde medeniyet havzası olarak nitelenen 'Akdeniz havzasından' ve bölgenin adından ismini alan üniversitemizin ilk harfidir. Aynı zamanda 'A harfi' bu tarihi coğrafyada yerleşik bulunan Antalya kentini de deyimlemektedir. Ayrıca alfabenin ilk harfi olarak 'A' harfi: Başlangıç ve kaliteyi simgeleyen bir semboldür.
GÖK CİSİMLERİ: Uzaydaki gök cisimleri kadim bilgelikte, küresel nitelikleri ile değişmez dairesel hareketler sergileyerek mükemmelliği simgelemektedir. O nedenle, logomuzun dairevi yapısı, kadim bilgelikte yer bulan mükemmellik düşüncesini sembolize etmektedir.
GÜNEŞ: Güneş figürü, idrak gücünü ve bilinci sembolize etmektedir. Ayrıca güneş, sonsuzluğu, yaşam enerjisi ve özgüveni simgelemektedir. Üniversite kavramı özelinde bakıldığında ise güneş, bilimsel aydınlanma ve toplumu aydınlatma misyonunu figüre etmektedir. Güneş simgesi/figürü, Üniversitemizin sloganı olan 'Işık Saçan, Toplumu Aydınlatan Üniversite' deyişini de sembolize etmektedir.
YILDIZLAR: Demokrasi, eşitlik ve özgürlüğü sembolize eden yıldızların logomuz üzerindeki istifi, derinleşen bir sonsuzluk hissi uyandırmaktadır. Ayrıca yıldızların yakından uzağa doğru bir yükseliş algısı yaratacak biçimsellikle sıralanışı, bitimsiz başarı çabasını ve dinamizmini sembolize etmektedir.
RENKLER: Yeni logomuzun zemin rengini oluşturan lacivert rengi (Oxford Mavisi/Oxford Blue) düşüncenin rengi olarak nitelendirilmektedir. Ayrıca bu renk, sonsuzluk, kararlılık, bilimsel otorite ve verimliliği ifade etmektedir.
Üniversitemiz ile özdeşleşik olan turuncu (Pumpkin) rengi ise logomuzda yer alan ikinci ana rengi oluşturmaktadır. Renklerin dili açısından değerlendirildiğinde bu rengin dinamizm, cesaret ve güveni sembolize ettiğini ifade edebiliriz.
Erol AKKIR/ANTALYA, (DHA) -